Gå til innhold

Sikker diagnose av lekk toppakning?

dejavu
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan går man fram, for å fastslå hinsides tvil, at toppakningen på en 320-92 modell er røket? Dersom det er vann i oljen, så er vel saken klar? Vil jeg se det vannet, om jeg tapper ut oljen? Hva gjør verkstedene for å stille diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mulig at vannet kan gå i eksosen også, du sjekker det ved å holde hånda bak potta. Blir du fuktig så er der vann. Har samme problemet selv.. Ikke noe vann har gått i oljen, for den har ikke blitt hvit. Der er heller ikke noe "majones" rundt oljetoppen. Den bruker over 1L kjøleveske pr dag foresten.. :?

Så jeg og lurer på om dette er mulig å få frem av diag-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mulig at vannet kan gå i eksosen også, du sjekker det ved å holde hånda bak potta. Blir du fuktig så er der vann. Har samme problemet selv.. Ikke noe vann har gått i oljen, for den har ikke blitt hvit. Der er heller ikke noe "majones" rundt oljetoppen. Den bruker over 1L kjøleveske pr dag foresten.. :?

Så jeg og lurer på om dette er mulig å få frem av diag-test.

Den metoden kan vel i beste fall gi en indikasjon,eller..? Kondens i eksosen kan jo skyldes andre ting enn lekk toppakning.

1 liter kjøleveske høres alvorlig mye ut. Godt vann ennå stort sett er gratis :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får opp noe om vann lekasje på diagnose.

Men vannet på veien et sted om så mye forsvinner? Om det ikke er vann i oljen, så lekker den vel ut et sted? prøv å få noen til og gi gass mens du ser på slanger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er helt vill, 1L, ikke kødd engang. Det lekker ikke noe som jeg har fått med meg heller . (etter å ha kjørt og den er varm sjekker jeg alltid bakken der bilen har stått) men hvis det lekker kun ved gasspådrag så skal jeg sjekke det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å trykkteste kjølesystem og sylindere, i tillegg kan man måle co nivå i kjølevann med forskjellige metoder bla.

Vann i eksos er IKKE noe sikkert tegn da kat vil omdanne eksosavgasser til bla h2o, og det kan ligge kondens osv i anlegget.

Ved 1 liters forbruk hver dag ville jeg sett etter lekkasjer på radiator,varmeregister,slanger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...