dejavu Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Hvordan går man fram, for å fastslå hinsides tvil, at toppakningen på en 320-92 modell er røket? Dersom det er vann i oljen, så er vel saken klar? Vil jeg se det vannet, om jeg tapper ut oljen? Hva gjør verkstedene for å stille diagnosen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Tror det er mulig at vannet kan gå i eksosen også, du sjekker det ved å holde hånda bak potta. Blir du fuktig så er der vann. Har samme problemet selv.. Ikke noe vann har gått i oljen, for den har ikke blitt hvit. Der er heller ikke noe "majones" rundt oljetoppen. Den bruker over 1L kjøleveske pr dag foresten.. Så jeg og lurer på om dette er mulig å få frem av diag-test. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 Tror det er mulig at vannet kan gå i eksosen også, du sjekker det ved å holde hånda bak potta. Blir du fuktig så er der vann. Har samme problemet selv.. Ikke noe vann har gått i oljen, for den har ikke blitt hvit. Der er heller ikke noe "majones" rundt oljetoppen. Den bruker over 1L kjøleveske pr dag foresten.. Så jeg og lurer på om dette er mulig å få frem av diag-test. Den metoden kan vel i beste fall gi en indikasjon,eller..? Kondens i eksosen kan jo skyldes andre ting enn lekk toppakning. 1 liter kjøleveske høres alvorlig mye ut. Godt vann ennå stort sett er gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Tror ikke du får opp noe om vann lekasje på diagnose. Men vannet på veien et sted om så mye forsvinner? Om det ikke er vann i oljen, så lekker den vel ut et sted? prøv å få noen til og gi gass mens du ser på slanger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Ja den er helt vill, 1L, ikke kødd engang. Det lekker ikke noe som jeg har fått med meg heller . (etter å ha kjørt og den er varm sjekker jeg alltid bakken der bilen har stått) men hvis det lekker kun ved gasspådrag så skal jeg sjekke det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Bruker å trykkteste kjølesystem og sylindere, i tillegg kan man måle co nivå i kjølevann med forskjellige metoder bla. Vann i eksos er IKKE noe sikkert tegn da kat vil omdanne eksosavgasser til bla h2o, og det kan ligge kondens osv i anlegget. Ved 1 liters forbruk hver dag ville jeg sett etter lekkasjer på radiator,varmeregister,slanger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuniluni Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 jeg sjekka med å sette luft trykk inn på hver eneste plugghull, vær forsiktig fordi ventilene må være lukka.. og vis vannet i radiatoren stiger.. så er toppakningen gåen, toppen skjeiv eller har skader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå