Bmw 3serie Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Jeg har jo akkurat kjøpt meg en bmw 316iA, og har lyst og få litt mer kraft i den og litt mer muskler. Hørt litt forskjellige ting om chip, men kan noen forklare hvordan det fungerer og hvor stor forskjell det blir i hester og fart? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Jeg har jo akkurat kjøpt meg en bmw 316iA, og har lyst og få litt mer kraft i den og litt mer muskler. Hørt litt forskjellige ting om chip, men kan noen forklare hvordan det fungerer og hvor stor forskjell det blir i hester og fart? På forhånd takk! Chip er jo greit, da du bytter ut den gamle hjernen og setter i en chip som passer din bil. En chip er en hjerne som er laget får å ta ut mer effekt i fra din motor. Mange av motorene idag yter egentlig mer enn de tar ut av dem, med chip får man litt mer effekt. Av chip får man mest NM(dreiemoment) noe som gjør at du kan kjøre på tyngre gir og bilen vi gå litt lettere en tideligere. Hestene kommer ann på chippen. Du får litt men ikke så mye, Normal effektøkning uten turbo: 5 til 20%. Det kommer ann på bil typen osv vet ikke eksakt på din e46 316ia, men tror ikke du vil merke noe særlig på farta, kanskje noen få km't. Og en ting til, hvis du invistere i chip tuning så ikke forvent at du vil få muskler i bilen din. Skal litt til med 316ia til utgangspunkt:( , dessverre. Men lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Spar heller pengene til en større motor. På en liten 1,6 motor så vil en chip være veldig lite merkbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Hva med chip til 320? 2.2 170hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 3serie Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 Hva med chip til 320? 2.2 170hk? Går det an det? Og sette inn en 320 motor i en 316? Hva ligger prisen på det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 er det 316 med 1,9 literen? der ligger det vel noen stuper i innsuget osv vel? kan hvertfall gjøre slik at den har samme antallet hester som 318! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 3serie Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 er det 316 med 1,9 literen? der ligger det vel noen stuper i innsuget osv vel? kan hvertfall gjøre slik at den har samme antallet hester som 318! stemmer det er316 med 1.9 liter. Ja det kan hende men jeg er ikke sikker. okei takk for din hjelp skal sjekke mer opp i dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Hva med chip til 320? 2.2 170hk? Går det an det? Og sette inn en 320 motor i en 316? Hva ligger prisen på det da? Har ingen anelse om det går å bytte motor uten videre.. Tenkte mer på om chip har noe for seg i min bil, som er en 320.. Beklager for "stjeling" av tråd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 isteden for chip, så kjøper du kammer! Det vil gi mer effekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 så hvis du fjerner strupinga og chipper, så kan det hende du havner på en 130hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Todde et øyeblikk jeg hadde havna på mopedportalen.no når jeg leste svarene i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Todde et øyeblikk jeg hadde havna på mopedportalen.no når jeg leste svarene i denne tråden ja jo man merker tendenser av og til huff, var medlem der en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Hva med chip til 320? 2.2 170hk? Går det an det? Og sette inn en 320 motor i en 316? Hva ligger prisen på det da? Det går jo ann å sette inn 320 motor i en 316! Det er gjort på min, men står ikke i vognkortet.. Er ikke jeg som har gjort det, og vært sånn noen år, men aldri vært noe problemer med det.. Hos biltillsynet, eller EU kontroll eller noe.. Men, det går hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Oisann... Du bør ikke tenke på å bytte motor. Det blir dyrt, og i tillegg må du betale avgift hvis du skal ha det godkjent. Hvis du ikke godkkenner kan du gå på en smell om det skulle skje noe. Det er også svært enkelt å se forskjell på en 4 sylinder og en 6 sylinder. Chip gir ikke så mye effekt på sugemotorer, det er stort sett på turboladede biler (diesel og bensin) dette gir bra økning. Kammer, endret innsug (?), chip og effektanleg vil tilsammen gi deg en liten effektøkning, men om det er verdt pengene er en annen sak. Da hadde det sikkert vært bedre å kjøpe en bil med større motor i utgangspunktet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Men er det mye greier for meg og få det godkjent da? Hvor mye vil det koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå