Gå til innhold

Tenker og kanskje chippe Bmw?

Bmw 3serie
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har jo akkurat kjøpt meg en bmw 316iA, og har lyst og få litt mer kraft i den og litt mer muskler. Hørt litt forskjellige ting om chip, men kan noen forklare hvordan det fungerer og hvor stor forskjell det blir i hester og fart?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo akkurat kjøpt meg en bmw 316iA, og har lyst og få litt mer kraft i den og litt mer muskler. Hørt litt forskjellige ting om chip, men kan noen forklare hvordan det fungerer og hvor stor forskjell det blir i hester og fart?

På forhånd takk!

Chip er jo greit, da du bytter ut den gamle hjernen og setter i en chip som passer din bil. En chip er en hjerne som er laget får å ta ut mer effekt i fra din motor.

Mange av motorene idag yter egentlig mer enn de tar ut av dem, med chip får man litt mer effekt.

Av chip får man mest NM(dreiemoment) noe som gjør at du kan kjøre på tyngre gir og bilen vi gå litt lettere en tideligere.

Hestene kommer ann på chippen. Du får litt men ikke så mye, Normal effektøkning uten turbo: 5 til 20%. Det kommer ann på bil typen osv vet ikke eksakt på din e46 316ia, men :(

tror ikke du vil merke noe særlig på farta, kanskje noen få km't.

Og en ting til, hvis du invistere i chip tuning så ikke forvent at du vil få muskler i bilen din. Skal litt til med 316ia til utgangspunkt:( , dessverre.

Men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det 316 med 1,9 literen? der ligger det vel noen stuper i innsuget osv vel? kan hvertfall gjøre slik at den har samme antallet hester som 318!

stemmer det er316 med 1.9 liter. Ja det kan hende men jeg er ikke sikker.

okei takk for din hjelp :D skal sjekke mer opp i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med chip til 320? 2.2 170hk?

Går det an det? Og sette inn en 320 motor i en 316? Hva ligger prisen på det da?

Har ingen anelse om det går å bytte motor uten videre..

Tenkte mer på om chip har noe for seg i min bil, som er en 320..

Beklager for "stjeling" av tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med chip til 320? 2.2 170hk?

Går det an det? Og sette inn en 320 motor i en 316? Hva ligger prisen på det da?

Det går jo ann å sette inn 320 motor i en 316! Det er gjort på min, men står ikke i vognkortet.. Er ikke jeg som har gjort det, og vært sånn noen år, men aldri vært noe problemer med det.. Hos biltillsynet, eller EU kontroll eller noe..

Men, det går hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann... Du bør ikke tenke på å bytte motor. Det blir dyrt, og i tillegg må du betale avgift hvis du skal ha det godkjent. Hvis du ikke godkkenner kan du gå på en smell om det skulle skje noe. Det er også svært enkelt å se forskjell på en 4 sylinder og en 6 sylinder.

Chip gir ikke så mye effekt på sugemotorer, det er stort sett på turboladede biler (diesel og bensin) dette gir bra økning.

Kammer, endret innsug (?), chip og effektanleg vil tilsammen gi deg en liten effektøkning, men om det er verdt pengene er en annen sak. Da hadde det sikkert vært bedre å kjøpe en bil med større motor i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...