Gå til innhold

Hvordan sjekke kast i nye bremseskiver?

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Lurte litt på måling av kast i nye bremseskiver. Lurte på om jeg skal måle kast før eller etter montering.(hørt dette var viktig). Skivene er vanlig ebc skiver kjøpt fra gs. Om det er kast hva gjør jeg videre?

Har ingen måle klokke før etter ferien (jobben stengt i ferie) så andre alternativer måle med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Vel var på gs idag og hentet skiver. Da jeg ringte ordre tlf ble jeg opplyst om og måle skivene for kast. De i Oslo sa at det som var nøye var å bruke stålbørste på drill og gjøre rein navet ordentlig ellers så kunne ujevnheter skape kast noe som virker forståelig. Men hadde sikkert vært kjekt brukt måleklokke etter skivene var montert uansett for om det skulle være noe ujevnheter bak skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hundre/ eller tideler er akseptabelt da? Takk for svar forresten:-)

Når jeg er inne på bremser, noen gode guider til bytte av bremseveske,klosser, bremserør? (vet det finnes inne på autopower noe men).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. hvor mye kast jeg hadde akseptert vil jeg ikke uttale meg om.

vet ikke hva som er vanlig osv. jeg hadde nok bare skudd det på, målt og retta den med plastklubbe visst det var veldig mye. men trodde ikke dette skulle ver så veldig utbredt problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå er standard ebc skiver og greenstuff klosser montert. Ut ifra esken stod det at akseptering av kast var på 0,15-0,20mm.

Nå slitter jeg med at bremsene skriker bak på den ene siden. Dette kommer først ved lett pedal, forsvinner ved hardere pedal og kommer igjen når jeg nesten stopper og bremser med lett pedal igjen. Ringte ebc å de sa at jeg kunne prøve med litt kobberfett mellom baksiden av kloss mot kaliperene men ikke slik at dette kom på skivene da. Det har jeg nå gjort. Nå har jeg fått kjørt inn som beskrevet 200-300km men det skriker forsatt. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...