Gå til innhold

innbrudd i bilen

ferthux
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde innbrudd i bilen da den stod parkert utenfor et hotell i Sarpsborg. Vedkommende hadde da knust ruten, tatt gpsn og en mobillader .... utrolig nok var det bare det som ble stjelt.

Men det jeg lurer på nå er hva som kan være lurest når det gjelder forsikringer osv.

Må jo ha ny rute fortest mulig så om jeg bare drar til en bmw forhandler som tar imot delebiler så har de vel sikkert en brukt e34 rute til salgs som jeg kan smekke på? For om jeg drar til vindus spesialister så må de jo bestille ruten og det vil jo ta innmari lang tid...? Dessuten om jeg skal benytte meg av forsikringen ender det jo i bare tap likevel sikkert? går vel utover bonusen + en egenandel jeg må betale? Har delkasko.

Gjerne kom med råd. :-)

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var prisen på gpsn da?

For hvis den ikke var spesiellt dyr så tror jeg ikke det vil lønne seg å ta det på forsikring. I verste fall kan jo egenandelen bli på 8000,- og det er jo kanskje mer en gps, vindu og lader tilsammen? Pluss tap av bonus som du sier. Jeg ville ha fikset nytt vindu selv.

Uuutrolig kjipt at folk ikke greier å holde fingrene for seg selv! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nehs, prisen på gps'n er 5000,. såeh, lønner seg vel bare å gi faen sikkert.. men har jo full bonus å alt det der, såeh.. Men går jo annt å legge på noe til som har blitt stjelt da. men er jo kanksje litt ille det også. :o

utrolig kjipt å våkne opp til knust rute ja... en kompis av meg som merka det først, sku ut i bilen og hente pils ellernoe.. og jeg sto i 4 etasjen på hotellromme... trudde fan ikke på han før jeg virkelig så at han var seriøs og tok hånda si gjennom ruta, hehe..

men det verste var vel å kjøre fra rudskogen til molde uten rute... det var jo på sjoførsiden den var knust også :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel kanskje litt an på hvor GPS'en var i bilen da den ble tatt om det lønner seg å bruke forsikring eller ikke. Forsikringsselskapene har jo sine linjer med liten skrift mot verdifulle gjennstander som er synlig i bilen osv. Skal vel være i et låsbart rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å bruke forsikringen til å få dekket sideruta hadde jeg ikke hatt betenkeligheter. Om du har glassforsikring så innebærer det ikke bonustap å bruke denne. (Iallefall ikke for meg, og på mine to gamle Nissan'er byttet jeg frontrute omtrent årlig).

Hvorvidt tyveri innebærer bonustap er jeg usikker på, men jeg tviler vel på at du får noe bonustap av å bruke forsikringen til dette. Sjekk eventuelt med forsikringsselskapet ditt. Dette krever imidlertid at du politianmleder innbruddet. Så da er det vel egentlig bare å veie opp verdien av GPS/mobillader opp mot egenandel og hasselet med å anmelde tyveriet.

Ville uansett oppfordre deg til å anmelde. Ikke at du bør ha noe håp om å få igjen tingene dine, eller at saken noensinne blir oppklart, men med tanke på statistikk osv så dytter det iallefall tallene litt i retning av hvor våre "kjære" politikere bør sørge for at politiet jobber...

Nuvel. Lykke til iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bonustap ved tyveri, jeg jobber i If forsikring.

Men du har jo egenandelen da, dersom du ikke har alarm på bilen. De fleste selskap har da ikke egenandel.

Du er nødt til å anmelde tyveriet først, så melde skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...