dejavu Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Heisann! Jeg sliter med en motor som går varm,selv om den enkelte dager ikke gjør det. Pussig nok. Nå har jeg latt den stå å gå på tomgang i 20 min,og så begynte nåla å bevege seg mot rødt felt. Når jeg kjenner på den gummislangen som går ut fra toppen av radiatoren og ned til termostathuset, så er den god og varm. Derimot så er den slangen som kommer etter termostathuset,og går videre til radiatorens nedre del,ikke varm. Også spørsmålet: Betyr dette at termostaten ikke har åpnet seg? Takknemlig for noen raske synspunkt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 stemmer nok. du må ta ein kjempe go lufting . kjent på vifta di? om du kan holde den igjen på varm motor so er den viskose koblinga øydlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Du kan ta ut termostaten og putte den i en kjele og koke vannet. Se da om den åpner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2007 Du kan ta ut termostaten og putte den i en kjele og koke vannet. Se da om den åpner seg. Nå har jeg kjøpt meg ny vannpumpe og termostat. Får skifte det mellom regnbygene. Merkelig hvor vanskelig det var å finne en enkel oppskrift på lufting av kjølesystemet. Men hr. Moe,kjent for BMW-eiere i Stavanger,instruerte meg på telefon fra sin ferie. :Åpne lufteskruen på toppen av radiator.Ta av radiatorlokket.Start motor,og topp opp med vann helt til det kun kommer vann ut av lufteskruen. Skru så igjen lufteskruen og sett på radiatorlokket. Ikke noe dill med å la bilen stå i oppoverbakke...Da fikk jeg det såpass til, at motoren ikke lenger går varm.Likevel tenker jeg å skifte de to komponentene., for ett eller annet er det som skurrer. Var også et problem ¨å få varmluft ut av varmeapparatet. Må jeg ta av vifta for å skifte vannpumpe og termostat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå