destroyy Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Hei, jeg har en 318i med en m40b18 motor nå, men veiva er slitt, så jeg bytter heller motor pga det lønner seg isteden. Meen, burde jeg skaffe meg en m10b18 motor istedenfor? den er vel mer driftsikker en m40b18 ? Eventuelt passer m10b18 rett i når jeg fra før har en m40b18 ? Hva er forresten forskjellen på motorene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg ville gått for en M43B18 motor istedet. Jeg har den og den har gått over 250000km og har aldri hatt noe problemer med den, deler som er blitt bytta er bare slitedeler. Det er 2hk mer i den også ikke at du merker det så jævlig godt da men... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2007 Nå glemte jeg å si at jeg har en e30, og der er vel m10b18 bare å slenge neddi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Veiva er slitt? Hvis du ikke sliter med svakt oljetrykk eller kraftig oljeforbruk så ville jeg bare brukt M40 til den takker for seg. Hva er anledningen til at du har konstantert at veiva er slitt? Overhaling? M40 går bedre enn M10, men M10 er nok en bedre holdbar motorkonstruksjon, siden M40 har en feilkonstruert topp, som gjør at kammen, vippearmer og register blir fortere slitt en vanlig. Henger meg på M43 rådet, det er den beste løsningen. M10 motor krever noen endringer i motorkontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2007 Veiva ble litt slitt etter rådebank....... har hatt opp å sjekka. Men m43, er det bare plug and play? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 M10 er en veldig fin motor i E30. Har en jeg selger som er totaloverhalt og har trimkam og stive ventilfjærer om du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2007 Er mulig interesert vis jeg får vite hva som må endres i motorkontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Det kan du evnt. spørre BMW Norge, Tronrud eller Stenshagen om. Mulig de har koblingsskjemaer på det. En E30 med motoren jeg har vil jeg si går godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2007 Ok. Men noen andre som vet om m43b18 går rett nedi da? og hvor jeg kan finne en brukt m43 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 17, 2007 Share Skrevet Juli 17, 2007 Her har du motorkontakten på M40, så kan du kryssjekke den da du evt finner til M10/M43. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå