Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en 318i med en m40b18 motor nå, men veiva er slitt, så jeg bytter heller motor pga det lønner seg isteden.

Meen, burde jeg skaffe meg en m10b18 motor istedenfor? den er vel mer driftsikker en m40b18 ?

Eventuelt passer m10b18 rett i når jeg fra før har en m40b18 ?

Hva er forresten forskjellen på motorene ?

Skrevet

Jeg ville gått for en M43B18 motor istedet. Jeg har den og den har gått over 250000km og har aldri hatt noe problemer med den, deler som er blitt bytta er bare slitedeler. Det er 2hk mer i den også :D ikke at du merker det så jævlig godt da men... hehe

Skrevet

Veiva er slitt? Hvis du ikke sliter med svakt oljetrykk eller kraftig oljeforbruk så ville jeg bare brukt M40 til den takker for seg.

Hva er anledningen til at du har konstantert at veiva er slitt? Overhaling?

M40 går bedre enn M10, men M10 er nok en bedre holdbar motorkonstruksjon, siden M40 har en feilkonstruert topp, som gjør at kammen, vippearmer og register blir fortere slitt en vanlig.

Henger meg på M43 rådet, det er den beste løsningen.

M10 motor krever noen endringer i motorkontakten.

Skrevet

Her har du motorkontakten på M40, så kan du kryssjekke den da du evt finner til M10/M43.

E30motorkontakt.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...