Laudrup Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 Tenkt og bygge motor til bilen min. Tenkte da på å skaffe en 2,7l blokk og overhale en 2,5topp og maskinere den litt + grenrør og chip. Så lurer da på chip og dyser. Tenkte å kjøpe chippen fra motortechnik, men spørsmålet er da hva slags dyser kan jeg bruke til denne motoren og med den chippen de selger. er chippen tilpasset trimming også? Har også lurt litt på en alpina motor... Noen som har noe innsikt i dette? Takker på forhånd.
Laudrup Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 Ja, det er vel kanskje mange som har lurt på detta
TSL Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 ville valgt en chip fra trimchip.com. ville gått for 288gr crane kam. 535 dyser og lmm + gasspjeld. få tatt mest mulig av toppen. gjerne så mye at du må lage litt støre ventillommer i stemplet. dette for og få enda litt høyere komp. det er masse og lese om 2,7l bygging her på forumet og på bmwccn. bare og søke og du vil finne masse fin info
Laudrup Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 Ja, takk for gode svar, akkurat dette jeg ville høre, med dyser i forhold til mapping osv Vet du hva som gjør b20 rådene så sterke? Best å kjøpe stempler, råder og bære lagere nye vel? er b27 veiva bra nok?
TSL Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 til suge trim og ikke stort mere en 7000rpm så er den grei
Laudrup Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 okei, hvilken veiv annbefalles? Vet du hva turtallssperra ligger på chippen i fra trimchip?
Aroid Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 chip kan du fjærn turtall sperre ellers kan du få flytta til 6800ca rpm. orginalt er det 6250 ca rpm. Ved vanlig sugetrim så kan du bruk M20 B27 veiva så kalte 325E eller kan du bruk fra M21 D24 D/TD som er smidd veiv. men før du kan sett inn den så må den slipes før den passer.
Laudrup Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 I see, tenker jeg bruker b27 veiva, er rådene som for kjenne det mest, ikke så mye belastning på veiva. Takker igjen for svar.
Aroid Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 går veldi fint å bruk M20 B20 råd. dem holder i masse vis.
Aroid Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 hvorfor bruker du ikke bare rådene som er på B27 motoren?
Laudrup Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 ja, svenska bruekr jo de på turbomotorer så. B27 rådene er bra? dette bør vel kjøpes nytt? Har du peiling på hva stempler og rådene koster nytt? lønner seg kanskje å få noen til å hone opp og frese ut større lomemr i stempla og kanskje maskinere toppen?
Aroid Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 ja, svenska bruekr jo de på turbomotorer så.Har du peiling på hva stempler og rådene koster nytt? lønner seg kanskje å få noen til å hone opp og frese ut større lomemr i stempla og kanskje maskinere toppen? far å se en tur innom her. http://www.pure-pf.com/
Laudrup Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 Mye bra der men blir vel å overdrive litt når jeg oppnår kanskje bare enn 210-220hk, hehe
Aroid Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 200-220hk så kan du bruk det som er orginalt. Ac snitzher S3 2.7 henta ut 210hk/278nm uten kat med kat 205hk/270nm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå