Frode_E30 Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 Holder nå på og monterer ny sachs 618 forsterket trykkplate sammen med standard lamell(2) og utløserlager. Har montert alt, men den vil ikke løse ut, virker som om lamellen er for tykk, eller at slavesylinderen til clutchen ikke er lang nok. Den stangen (3) som ligger på tvers dytter utløserlageret(4) bort mot trykkplaten er løs og utløserlageret ligger framfor der igjen. Men dette skal jo ikke gå ann??? Det skal jo stå stramt? Har demontert ALT igjen, men uten å se hva som er feil. Alle delene er nye og lik de gamle.
Frode_E30 Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 Er det ingen som kan hjelpe? Vet at det skal passe overens, men det virker som om lamellen er for tykk slik at disse tappene blir presset for langt inn slik at clutchlageret ikke når fram til dem og ikke får løst ut.. Og så har de selfølgelig tatt 3ukers ferie på koed..
propan Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 Fulgte det med trustlager med trykkplata? Vet en annen på forumet fikk problemer med 618 og sinter,måtte forlenge slaven litt,men det var M50 motor og kasse. For meg høres det ut som feilmontert,men usikker.
E30 ex Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 Jeg monterte samme delene som du har kjøpt, og hadde ingen problemer med å få det til å virke. Om du har de rette delene er det nok feil montert. Fungerte forresten meget bra den kombinasjonen med kjørbar clutch og stod imot 405nm i hard bruk. Originalt hadde den ikke tjangs, bare sluring.
e30 tic Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 Holder nå på og monterer ny sachs 618 forsterket trykkplate sammen med standard lamell(2) og utløserlager.Har montert alt, men den vil ikke løse ut, virker som om lamellen er for tykk, eller at slavesylinderen til clutchen ikke er lang nok. Den stangen (3) som ligger på tvers dytter utløserlageret(4) bort mot trykkplaten er løs og utløserlageret ligger framfor der igjen. Men dette skal jo ikke gå ann??? Det skal jo stå stramt? Har demontert ALT igjen, men uten å se hva som er feil. Alle delene er nye og lik de gamle. har samme oppsett som deg... husker eg styrte litt jeg også, fikk ikke løst ut clutch jeg heller første gang, så viste det seg at mitt nye utløser lager var kortere "lavere" enn det som sto på min 323 orginalt.. husker det var masse styr å få tak i rett, endte opp med et brukt et som passet
Frode_E30 Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 Da var feilen funnet, alt var rett montert, men clutchen tar veldig langt inne. Det som må gjøres er nok som propan sier, å forlenge staven som kommer ut av slavesylinder til clutch. Ellers er jeg meget fornøyd med kjøre egenskapene. Ved koed opplyser de 415nm og ved PPF står det 500nm, begge med standard lamell.
propan Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Hva med tykkere utløserlager? Er jo forskjellige der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå