Gå til innhold

Hjelp! Sachs 618 trykkplate og standard lamell??? m20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder nå på og monterer ny sachs 618 forsterket trykkplate sammen med standard lamell(2) og utløserlager.

Har montert alt, men den vil ikke løse ut, virker som om lamellen er for tykk, eller at slavesylinderen til clutchen ikke er lang nok.

Den stangen (3) som ligger på tvers dytter utløserlageret(4) bort mot trykkplaten er løs og utløserlageret ligger framfor der igjen.

Men dette skal jo ikke gå ann??? Det skal jo stå stramt?

Har demontert ALT igjen, men uten å se hva som er feil.

Alle delene er nye og lik de gamle.

clutchqu2.th.gif

Skrevet

Er det ingen som kan hjelpe? Vet at det skal passe overens, men det virker som om lamellen er for tykk slik at disse tappene blir presset for langt inn slik at clutchlageret ikke når fram til dem og ikke får løst ut..

Og så har de selfølgelig tatt 3ukers ferie på koed..

Skrevet

Fulgte det med trustlager med trykkplata?

Vet en annen på forumet fikk problemer med 618 og sinter,måtte forlenge slaven litt,men det var M50 motor og kasse.

For meg høres det ut som feilmontert,men usikker.

Skrevet

Jeg monterte samme delene som du har kjøpt, og hadde ingen problemer med å få det til å virke.

Om du har de rette delene er det nok feil montert.

Fungerte forresten meget bra den kombinasjonen med kjørbar clutch og stod imot 405nm i hard bruk. Originalt hadde den ikke tjangs, bare sluring.

Skrevet
Holder nå på og monterer ny sachs 618 forsterket trykkplate sammen med standard lamell(2) og utløserlager.

Har montert alt, men den vil ikke løse ut, virker som om lamellen er for tykk, eller at slavesylinderen til clutchen ikke er lang nok.

Den stangen (3) som ligger på tvers dytter utløserlageret(4) bort mot trykkplaten er løs og utløserlageret ligger framfor der igjen.

Men dette skal jo ikke gå ann??? Det skal jo stå stramt?

Har demontert ALT igjen, men uten å se hva som er feil.

Alle delene er nye og lik de gamle.

clutchqu2.th.gif

har samme oppsett som deg... husker eg styrte litt jeg også, fikk ikke løst ut clutch jeg heller første gang, så viste det seg at mitt nye utløser lager var kortere "lavere" enn det som sto på min 323 orginalt.. husker det var masse styr å få tak i rett, endte opp med et brukt et som passet :lol:

Skrevet

Da var feilen funnet, alt var rett montert, men clutchen tar veldig langt inne. Det som må gjøres er nok som propan sier, å forlenge staven som kommer ut av slavesylinder til clutch.

Ellers er jeg meget fornøyd med kjøre egenskapene.

Ved koed opplyser de 415nm og ved PPF står det 500nm, begge med standard lamell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...