Gå til innhold

pusse ned bilen

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

idag satte jeg ignag med å sandblåse hvor det var bulker og rust, så malte jeg over ett tynt lag med noe rustgreier, så skal jeg pusse litt på det med 400 papir og sparkle over så det blir slitt, men så begynte jeg å pusse sidene på bilen, og det groveste papiret jeg pusser med er 400 våtslipepapir, og det tar jo evigheter!

Planen var å begynne med 400papir på hele bilen, og deretter gå over med 600, og avslutte med 800 våtslippapir.

kan jeg bruke grovere papir til å begynne med? 200etc?

våtslipepapir, skal man bruke vann på disse? mens man pusser liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusser sparkel med 80-240 men må ha fyller på da. Når du våtsliper skal du bare matte lakken ned ikke pusse den bort. Står somregel på papiret wet and dry. sparkle alle bulker o.l før du begynner og våtslipe da det blir vanskelig og se disse etterpå. Ikke bruke vann på sparkel da sparkelen suger opp fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er noen småbulker nakpå bilen, med litt rust i bunn, så der sandblåste jeg bort hele lakken ett godt stykke rundt, og malte over med noe rusthindringsmiddel, så er planen at jeg pusser litt på det, og sparkler over der igjen! hvilken type fyller bruker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...