Gå til innhold

Kjøp av shortshift.

kristian08
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en shortshift fra GSbildeler, og til min store forundring så funket den ikke slik den skulle. Med tanke på mindre vandring fra gir til gir.

Det var denne jeg kjøpte.

shortshift2jpgxp3.th.jpg

Da jeg satt den i kunne jeg ikke bevege på den i det hele tatt. Det er fordi den har den sylinder formede enden. Og det jeg egentlig skal ha er en kule som fungerer som et ledd.

Etter å ha sjekket på nettet fant jeg ut at det var denne jeg egentlig burde ha...

shortshift1oh1.th.jpg

Hvorfor fikk jeg oppgitt at den var til E36 når det ikke funket? Eller var det bare jeg som dummet meg ut når den skulle festes?

Mvh

Kristian08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta vekk den gummiforingen som sitter nedi der gamle girstangen satt...

den stangen du har kjøpt, har et innebygget ledd?

er en sykdom at foringen nedi der som stangen festes blir slitt, og da er hele girstangen slarkete.. håper dette hjalp deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er med den stangen jeg har kjøpt. Den har ikke noe ledd. Sitter dønn nedi der. Tok selvsagt ut alt som hindret i å få den nedi, men ingenting hjelper. Forstår meg ikke på den mekanismen. At den ikke har noe ledd el. er et mysterium for meg. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en shortshift fra GSbildeler, og til min store forundring så funket den ikke slik den skulle. Med tanke på mindre vandring fra gir til gir.

shortshift2jpgxp3.th.jpg

Da jeg satt den i kunne jeg ikke bevege på den i det hele tatt. Det er fordi den har den sylinder formede enden. Og det jeg egentlig skal ha er en kule som fungerer som et ledd.

Etter å ha sjekket på nettet fant jeg ut at det var denne jeg egentlig burde ha...

shortshift1oh1.th.jpg

Hvorfor fikk jeg oppgitt at den var til E36 når det ikke funket? Eller var det bare jeg som dummet meg ut når den skulle festes?

Mvh

Kristian08

Hmm, har ikke blitt å montere min enda, så denne passer ikke?? Vis det er tilfellet, så sender jeg den tilbake til gsbildeler og forlanger penga tilbake!!

Den burde egentelig passe, når man søker på regnr og bestiller..

Håper på flere svar i denne tråden. (Før man eventuelt begynner å skife)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt shortshifter fra UUCmotorwerks.. så du kan godt få kjøpe shortshiften min fra Kimmitsport?:D Den har stål kule som gjør at den ikke slites der og lager spor. Men foringene burde du bytte.

Men ser ikke helt hvorfor den ikke skal passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den går nedi. Passer som fot i mose :lol: Men den er ikke bevegelig der. Det er fordi den ikke har noe kuleledd slik som den andre jeg illustrerte. Den har bare den sylinderen. shortshift2jpgqd8.th.jpg

Kan ikke forstå hvorfor det skal være så vanskelig. Det skal jo i grunn være plugg and play. Men neida:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shortshift2jpgxp3.th.jpg

shortshift1oh1.th.jpg

Mvh

Kristian08

Hmm, har ikke blitt å montere min enda, så denne passer ikke?? Vis det er tilfellet, så sender jeg den tilbake til gsbildeler og forlanger penga tilbake!!

Den burde egentelig passe, når man søker på regnr og bestiller..

Håper på flere svar i denne tråden. (Før man eventuelt begynner å skife)

Ja det var jo det. Jeg søkte jo på regnr. og da fikk jeg oppgitt at de hadde kampanje på den delen. Så jeg trødde til. Ikke vær dag man får kjøpt en slikt en til 500 spenn eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt på trynet om den ikke passer, da skal jeg iallefall ha penga tilbake. Så den må ha dette "kuleleddet"?? Jeg kjøpte nu enda ny pakkning til å ha rundt girkula, den hvite som ligger nedi.

Er det ingen der ute som har kjøpt akkurat denne typen og fått den til å passe eller ikke??

Søkte jo på regnr som nevnt tidligere, så det sto til E36. Kom heller ingen bruksanvisning eller noe, syns det er helt idiotisk!!

Tør jo faen ikke å begynne å montere dritten før man får klarhet i detta,dammit :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite pakningen du kjøpte må ut vis du skal sette den shortshiften du har nedi. Tatt i betraktning at du har samme som meg. Den hvite pakningen fungerer kun når du har det kule leddet. Helt utrolig at dette ikke går. Gjorde det samme som deg når jeg kjøpte den. De går sikkert utifra at hele mekanismen nedi der er anderledes. For noe sløs...

Jeg fikk heller ikke noe bruksanvisning. Var bare fint pakket inn i noe styr, thats it... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...