Nygaard Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 kanskje vi får strafferabat her nord elns, men jeg betalte 500,- per dekk..
frossi Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Joda, det er ikke smart å kjøre med slitte dekk, det er vi nok alle enige om. Ble bare helt oppgitt når jeg leste overikten over de forskjellige bøtesatsene i Norge. Kjør forsiktig mens du venter på nye dekk. Det er riktig at bøtenivået i Norge er rimelig høyt i forhold til en rekke andre land - speiiselt i forhold til det å ikke stoppe for rødt lys og mindre fartsovertredelser. MEN - de er også satt utifra et generelt lønnsnivå i Norge - OG ikke minst at de skal ha en preventiv virkning (sikkerhet). Dersom det koster skjorta å ikke stoppe for fotgjengere - ja da tenker vi kanskje to ganger før vi peiser forbi fotgjengeroverganger hvor det er noen som vil over.
knut_olestad Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Både med tanke på bøtesatser og sikkerhet er det jo uansett best å få på nye dekk, det er jo ikke så kult å flate ut en fotgjenger, eller prøve seg som tunnelborrer med bil...
lillepål Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Søstern vart stoppa i bilen min med skjevt slitte dekk forran (helt glatte på ytter'n) fikk 750,- i bot... (var visst ikke noen sum pr. hjul). Men hvis dekka dine er helt glatte, kan du risikere at "lappen" ryker... Blir sett på som uforsvarlig og trafikkfarlig...
ropa Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Vis det koster 1000 spenn per dekk er det jo mye bedre å handle inn nye dekk fort som bare det. Er jo nesten dekkpriser uansett d der. Og vis man vannplaner og kræsjer er det dekk dem sjekker aller først, og finner ut at du har "helt" nedslitte dekk, ja da har du trøbbel. Foreslår ar du lar bilen stå helt til dekka kommer.
S.Arnesen Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 har kjørt med dekker der slitekanten har vært slittbort i to uker nå jeg. drit nærvøs for å møte på snuten kan du si... hehe
frossi Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Og vis man vannplaner og kræsjer er det dekk dem sjekker aller først, og finner ut at du har "helt" nedslitte dekk, ja da har du trøbbel. Foreslår ar du lar bilen stå helt til dekka kommer. Det skulle ikke forundre meg om forsikringsselskap vil komme drassende med et regresskrav dersom dekkene ikke er tilstrekkelig gode ... Da kan det virkelig gjøre vondt i lommeboken ...
Germanlook Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Så er bare å kjøpe seg nye dekk Ikke noe særlig å kjøre med slitte dekk så mye som det regner her heller Trodde dekkene mine skulle holde ut sommeren jeg, ser jo ganske bra ut fra siden meeen nå skrever vel bilen min endel bak da så ved nærmere sjekk så jeg et par områder på innsiden av dekkene bak at det tilogmed manglet gummi der.. auda!! Løpe til Sharif tenker jeg
Martin. Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 En arbeidskolega mistet lappen pga slitte dekk. Stod i en vaskehall og vasket bilen når politiet stoppet utenfor og tilfeldigvis la merke til dekkene hans. Det er surt :s Btw: "Kjøring med tåkelys i kombinasjon med nærlys: 2.000,-" Dette er da galskap? Hvor mange er det som plages av dette? Greit nok hvis det regner eller vått på bakken så lyset kan bli reflektert opp, men ellers? Men heldigvis er det ikke mange som bryr seg om det virker det som. Kjørt forbi mange politibiler som ikke har bryd seg/sett det.
Krebs Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Fikk en bil i rompa på min for noen år siden. Det første takstmannen såg på når vraket mitt skulle takserer var om dekkene var bra. De var heldigvis helt nye, men det viser seg at forsikringsselkapene er interessert om bilen er i forskriftsmessig stand. Litt kjedelig å snurre på vannplaning og så få avkortet 50,000 eller mer for slitte dekk.
2mMy Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 kjørte på dunlop sp9000 slicks for et par sesonger siden! stria på innsiden! det var ganske glatt kan man si! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå