antiloop Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Ville tatt en telefon jeg da til forbruker rådet! I hvertfall nå når de fleste har sommerferie! Kan ta litt tid før en får svar på mail..
Joatle Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Jeg sendte denne mailen til Dekkteam AS i kløfta. "Hei, jeg lurte på å kjøpe 4 stk 19" felger med dekk hos dere. Men først så forhørte jeg meg litt rundt og fikk vite det at dere ripet opp noen OZ felger til en av kundene deres som dere skulle legge på dekk på? Og så nekter dere å reparere/fikse opp i dette? Tror jeg heller går og finner meg en annen plass å handle på når det er sånn service dere holder på med.. Syntes bare dere skulle vite at sånn "service" er det INGEN som setter pris på eller tjener på.. -Bob.." Håper det ordner seg for deg monster11
wicky124 Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 dette skal de faktisk dekke, men siden det gikk en periode fra du fikk felgene til du returnerte og klagde, så kan de bare hevde at du selv skadet felgen, eller kanskje mistet den i bakken, selv om dekket ser ubrukt ut. Jeg har selv brede felger som er nylakkerte i sort. disse skulle jeg få lagt på dekk og alle dekkfirmaene sa at den jobben ville de ikke påta seg fordi de garantert ville ripe opp felgene. Og alle sendte meg til sharif som tok jobben med garanti og la om med null skraper:)
Mikaelft Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Hmm, blir det mer belastning på felgen når de legger på så tynne dekk på en så bred felg da tru? De kunne jo smørt på skikkelig med det der skvipet de har på.
ReiRud Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Hmm, blir det mer belastning på felgen når de legger på så tynne dekk på en så bred felg da tru? De kunne jo smørt på skikkelig med det der skvipet de har på. Jo mindre profil desto mer press blir det på dekkspaken og armen som den hviler på...hvis de ikke har justert armen skikkelig så er det godt mulig at den riper opp felgen...men hvis det skjer bør de jo erstatte felgen!!
Ballder Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Kompetansen er på et høyt nivå andre steder også kan jeg se. Her er mitt tilfelle av lignende sak. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=51266&highlight= Kan ikke si annet enn at du får reklamere så godt du kan for dem. I utgangspunktet så hadde jeg en bedre sak enn dette, da jeg var der når det skjedde og dem innrømmet tabben der og da. Men tomsnakk og utsettelse på tiden de lovet felgen ferdig, resulterte i at jeg ga F.... og lovet god omtale på diverse forum. En grunn til at jeg tok tilbake felgen var at jeg skulle kjøre en god del mil to dager etter, og det blir liksom ikke noe greie på det med 3 stk. 19" og 1 stk 15" vinter.. Nå fikk desverre ikke min "reklame den ønskede virkningen jeg håpet på tror jeg, men hjalp godt på humøret lell. Er det noen som gidder og maile de ansvarlige for skaden til trådstarter og til min lokale dekkhelt for og understreke at "reklamen" har nådd verden, så er jeg evig takknemlig!
Hanzo/// Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 de har rett og slett ikke brukt en slags " gummi klosse" på felgen når de har lagt på det dekket. Amatører!
monster11 Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 fikk svar fra Dekkteam idag og jeg kommer nok ingen vei med dem. jeg kan jo ikke bevise nogen ting. Har mottatt deres klage. Vi mener fortsatt at dette ikke er reklamasjons grunn. Vi sjekket ikke felgenes tilstand før montering, og mener skaden like gjerne kan ha oppstått ved frakt til eller fra verksted. Vi oppserverte bl a at du sjekket felgene før du la de inn i varebilen, som fraktet dem, og du hadde da ingen innvendinger av noen form. Sannsynlighet for at disse felgene har ligget mot hverandre, eller forskyvet seg under transport, og blitt skadet under transport er store. Ett viktig punkt er jo at du har altfor smale dekk på de brede felgene, så felg kanten ligger helt ubeskyttet. Hadde dette skyldtes feil ved montering, ville nok ripene vært rundt hele felg kanten, i og med at tårnet i dekk omleggeren låses i fast posisjon.
EvenS Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Det er lettere og montere et smalt dekk på en brei felg en og montere riktig dimensjon når det blir så lave dimensjoner. Så den unskyldningen holder ikke mål i hvertfall Og det med at ripene ville vært rundt hele er bare tull da det blir varierende press på armen som går ned mot felgen når dekket blir vrengt på. Mvh Dekkomlegger
monster11 Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 ok takker for svar...var på jobben i dag og fixet det selv, det var gjort på ca en halv time.met blev ikke 100% men ok.
Hanzo/// Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 fikk svar fra Dekkteam idag og jeg kommer nok ingen vei med dem.jeg kan jo ikke bevise nogen ting. Har mottatt deres klage. Vi mener fortsatt at dette ikke er reklamasjons grunn. Vi sjekket ikke felgenes tilstand før montering, og mener skaden like gjerne kan ha oppstått ved frakt til eller fra verksted. Vi oppserverte bl a at du sjekket felgene før du la de inn i varebilen, som fraktet dem, og du hadde da ingen innvendinger av noen form. Sannsynlighet for at disse felgene har ligget mot hverandre, eller forskyvet seg under transport, og blitt skadet under transport er store. Ett viktig punkt er jo at du har altfor smale dekk på de brede felgene, så felg kanten ligger helt ubeskyttet. Hadde dette skyldtes feil ved montering, ville nok ripene vært rundt hele felg kanten, i og med at tårnet i dekk omleggeren låses i fast posisjon. Når de følger med om du sjekker felgen helt til du kjører fra plassen så må det jo være noe de ikke vil at du ska ligge merke til.
knut_olestad Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Ett seriøst firma ville ha ordnet dette uten at kunden måtte finne seg i dårlige unnskyldninger! Jeg har selv montert 215 på 9 tommer felg uten å skade felgen, og jeg er tross alt amatør.. så da bør de som skal kunne det klare gjøre det uten å ødelegge!
Joatle Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Dette svaret fikk jeg på mailen jeg sendte til de: "Takker for tilbakemeldingen!! Når det gjelder dette tilfellet, så er fakta at disse felgene, var lakkert opp på nytt, med tvilsom kvalitet, hakkete på begge sider av felg etc. Dessuten måtte vi legge på dekk dimensjon som var altfor smal i forhold til felgens bredde!! Dessuten er mulighetene veldig store for at skadene ikke skyldes montering, men at de er skadd, når de ble fraktet vekk i den grønne vitoèn........ Vi representer kvalitet og god service, og derfor er det helt greit at vi ikke handler med deg, etter en slik tåpelig mail. Sjekk opp fakta først, MVH Dekkteam Romerike AS Per E Knai Daglig leder." For en gjeng!!
milhouse Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Hadde jo vært litt moro å vise hvor god reklame de får på nette!! Kanskje noen flere skal sende en mail?
Joatle Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Her er hele mailen, men mitt svar tilbake til de.. "Ja skal si dere har lyst til å tjene penger og yte god service.. Kaller en mail med kritikk for en tåpelig mail? Normale og seriøse aktører tar heller til seg kritikk og prøver å gjøre noe med det. Det kalles "ris og ros" Men er det sånn holdning så vet jeg om flere som kommer til å bytte levrandør av dekk og felger.. Men det gir vel dere faen i for dere representer jo kvalitet og god service som du sier.. ----- Original Message ----- From: Per Egil Knai To: Human Sent: Thursday, July 19, 2007 8:26 AM Subject: Re: Dekk/felg kjøp Takker for tilbakemeldingen!! Når det gjelder dette tilfellet, så er fakta at disse felgene, var lakkert opp på nytt, med tvilsom kvalitet, hakkete på begge sider av felg etc. Dessuten måtte vi legge på dekk dimensjon som var altfor smal i forhold til felgens bredde!! Dessuten er mulighetene veldig store for at skadene ikke skyldes montering, men at de er skadd, når de ble fraktet vekk i den grønne vitoèn........ Vi representer kvalitet og god service, og derfor er det helt greit at vi ikke handler med deg, etter en slik tåpelig mail. Sjekk opp fakta først, MVH Dekkteam Romerike AS Per E Knai Daglig leder. ----- Original Message ----- From: Human To: post@dekkteam.no Sent: Thursday, July 19, 2007 5:04 AM Subject: Dekk/felg kjøp Hei, jeg lurte på å kjøpe 4 stk 19" felger med dekk hos dere. Men først så forhørte jeg meg litt rundt og fikk vite det at dere ripet opp noen OZ felger til en av kundene deres som dere skulle legge på dekk på? Og så nekter dere å reparere/fikse opp i dette? Tror jeg heller går og finner meg en annen plass å handle på når det er sånn service dere holder på med.. Syntes bare dere skulle vite at sånn "service" er det INGEN som setter pris på eller tjener på.. -Bob.."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå