bimmer318is Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Hei! Tenkte jeg skulle ta av og lakere kalippern. Har en 318is som jeg skal gjøre dette på. Og ta av kalipper er det forsvarlig av en som ikke er mekaniker? Noen tips angående lakkering av kalippern?? Mvh. Bimmer318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 eg har lakkert kalipere både stående på bil, og eg har tatt dei av, litt meir pirke arbeid når du ikkje tar di av bilen. Berre å sette på ei "klype" på bremseslangen så bremseveska ikkje lekker ut og du må til me lufting osv. puss vekk all drit og puss me sandpapir e.l og vask med aceton noen ganger. legg på 3-4 tynne lag, og ta deg god tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 du må lufte bremsene uansett om du tar av calipterene... og om du setter "klype" på slangen er det stooor fare for og skade slangen.. sett heller en paraply eller en pinne på bremsepedalen, slik at den er trykket halveis inn. da lekker det ikke ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Jeg hadde en boks med alu-spray som jeg bruker ved sveising. Rengjorde caliperne ørlite grann og sprayet på med denne.. Funker fint det...! Men hvis du har veldig åpne felger er nok en litt proffere løsning bedre For å løsne caliper trenger du 7mm unbraco, 14mm fastnøkkel til bremseslangen og gjerne et flattjern til klipset. 7-8mm fastnøkkel til lufteskruen. Husk å lufte systemet hvis du finner på å demontere alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbitch Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Jeg tok ikke caliperne av. Pussa de rene og vaska med aceton. Påførte lakken med pensel!VIKTIG! Få de helt rene! Sitter det mye smuss og dritt på de, faller lakken fortere av. Funka bra hos meg! Lykketil;) Silje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Jeg børsta dem med stålbørste, og la på hammerite. Funka bra, men fikk en noe grov finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Har jeg forstått dette riktig så trenger jeg altså lufte etter bytte av skiver også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Nei, du må ikke lufte om du tar kalipperen av skiven. Men om du kobler bremseslangen fra kalipperen må du lufte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 ser absolutt ikke vitsen med å ta av kalipperne!! er jo bare å spraye på det. får du litt på bremseskiva slites jo dette vekk med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 legger dere klarlakk på tilslutt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 legger dere klarlakk på tilslutt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 legger dere klarlakk på tilslutt?? nei, bare spray. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 blir det holdbart da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Thomas Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 blir det holdbart da? Altså første gangene er værst.. men det burde gjøres hvert år for at det skal se pent ut, men neste år så er det jo litt lettere.. Det kommer jo mye dritt på det med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå