toomas Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Var ute og kjørte i forrige uke lå vel i 140 på 4 gir på e 18 og skulle akkurat til og gire 5 da en kraftig tikkelyd oppstod. skrudde straks av tenninga og trillet av veien og stoppet fordi jeg var redd for at olja var borte eller no piss. sjekka etter lekasje og peila motoren og allt virket bra. startet da opp og oppdaget en kraftig klakkelyd. trodde da jeg hadde tatt en en råde. men etter masse skruing og sjekking har jeg kommet kommet frem til at det er lite sansynelig at det er råder eller skjørtebank. så har jeg åpnet toppen for og sjekke der. har riktig nok bare tatt ut kammene og har ikke enda sett på ventil fjører og sånn. det eneste jeg foreløpig har funnet i toppen er at et par ventiler kansje har 0.05 for stor åpning. kan dette være grunnen til den kraftige klakkinga? er borte når jeg starteter bilen kald men kommer når den blir litt varm. noen som har peil? er evig takknemlig for svar . for finner jeg ikke ut av det blir jeg jo nødt til og bytte motor eller selge bilen billig. mvh Thomas smith
toomas Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 kan legge til at jeg og nå har tatt olje rens for og få opp eventuellt tette olje kanaler men hjalp ikke men var heller ikke noe spon eller liknende i olja. og for de som tenker dårlig olje har jeg kunn fyllt castrol edge stort sett eller txt også bytta olje hver 5000
iverseo Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Jeg hadde noe av det samme på min 3,8. Kom da jeg tok løst i 2. giret. Hos meg var det reg kjeda som hadde hoppa over på ene kammen. Kammene har et merke i forkant,inne i toppen, der var den ene kammen i utakt. Kanskje det smme har skjedd hos deg? Ole
berntsen Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Registeret er svakhet på desse motorene. Plast geide som ligger mot kjeden og kjeden sliper spor inn i plasten og blir dermed svakere. Ikkje umuli at du har hoppet over en tann og ikke utenkelig tatt et par ventiler.
336mik Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Siden det bare er når den er varm,så ville jeg satset på rådebank jeg men. Er lyden der på alle turtall da?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 0,05 for stor åpning på ventiler har ingenting å si. Sjekket du at registeret sto riktig før du demonterte kammene, spor kilen framme på veiva har en lei tendens til å ryke på disse motorene slik at det blir litt register krasj. Men siden lyden blir sterkere ved varm motor er det nok stor fare for lager havari. Ville demontert bunnpanna og sjekka før jeg fyrer den opp noe mere.
toomas Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 etter hva jeg kunne se var registeret riktig når jeg tok det fra hverandre. sjekket ikke bunn punktet men kammene står i hvertfall på merkene sine.og plast styreren er heller ikke synlig slitt. lyden er der på alle turtall . følger turtalls kurven med raskere eller kortere lyd. men var av oppfatningen av at rådene ville gi en ganske mørk klakking og gjerne ikke ville komme på tomgang men istede dukke opp ved belastning? og hvis jeg tar og dytter ned en ventil manuellt og slipper den opp igjen får jeg en likanes lyd som den ulyden som er i motoren.
toomas Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 og hvis jeg ikke finner feilen. hva kan man få for en ombygd bil som er i veldig god stand utenom motoren da. med en så her skade
toomas Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 og for og få byttet råder? må jeg da ta ut motoren eller holder det og ta ned traversen og skru av noen stag så jeg får av bunnpannen?
Kristov Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Høres jo ut som et sett skjeve ventiler. Løft toppen!
toomas Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 men hvordan skulle de blitt skeive når registeret står rett og bilen går helt som vanlig. og toppakning sett koster 5000 og det er mye og gi bare for og se på ventilene. pluss plansliping. er så surt med det greiene her. er ikke sikker på hvor jeg skal lete. og lønner det seg kansje og bytte motor istede for og bruke masse tid og penger på og røre rundt i motoren?
toomas Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 noen fler som kan komme med noe lurt jeg bør sjekke før jegåpner motoren helt
336mik Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Koster jo ikke noe å ta av bunnpanna og titte da.Jeg ville begynt der,og skal du først ha opp motoren,så er det greit å skifte råde og bære-lager i samme slengen syns da jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå