Gå til innhold

hva er spesielt med 325 ix motor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som veit hva forskjellen på ix motoren og vanlig 2,5 liters motor? er det bare bunnpanna eller er det noe mer? samme topp??

Skrevet

Hei. lik motor bortsett fra drivaksler igjennom bunnpanna... Ellers er motoren lik... Hva tenkte du på?

Skrevet

okey. noen som veit noe mer om dette for og være helt sikker?? har kjøpt meg en ix som jeg syntes er litt dau. tenkte jeg skulle smekke på en turbo og lade 0,4 - 0,5 bar. men har ikke lyst til og gjøre dette uten at jeg veit at jeg har en ekstra motor den dagen det ryker. vil også tru det er lettere og få tak i en motor ifra en vanlig 325i enn ifra en ix

Skrevet

Toppen er i alle fall grarantert lik. Ganske sikker på at motorene er like bortsett fra drivaksler.

Skrevet

toppen er helt lik mener jeg, men som sagt så har jeg hørt at blokka er anderledes,, dvs at det kan være anderledes motorfester. skal ikke si det ang blokka helt sikkert men husker å ha lest ett sted at ix blokka oprinelig stammer fra en z1. og seff bunnpanna da.

men tror de på BMW skulle ha mer peiling nn oss :P

Skrevet

Mener og huske at ix motoren har en annen kam og littegran mindre komp. Hjernen til insprøytninga tror jeg heller ikke var lik. Jeg hadde turbo på min den gang, 0,4 i ladetrykk. Ganske greit det, og positivt at den hadde litt mindre komp da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...