Mons1 Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Jeg tok en gjennomgang av hva som må fikses på bilen nå til høsten og fant ut endel ting. Ønsker å høre med andre om tips og råd! De to store foringene bak som holder hele bakstellet er et kjent problem på E30 og E34. (Sikkert andre modeller også). Disse to foringene er vist et H***** i skifte selv, så da anbefaler dere vel å la et verksted å gjøre jobben. BMW verksteder har vel spesialverktøy slik at det ikke tar så mye tid. Hva må jeg regne med å betale for å bytte disse foringene? Lønner det seg å kjøpe foringene fra andre plasser, eller kjøpe de samtidig hos BMW? Jeg har hele tiden hatt en liten oljelekkasje under bilen. Jeg har hele tiden tenkt at det er rundt veiva bak at det lekker olje og da er det en stor jobb å bytte dette, men har oppdaget olje på 2plasser med 2 forskjellig farge. Det viser seg at også grearkassen også lekker, så jeg tok å peilet gearkassen. Da oppdager jeg med gru at den er nesten tom. I verkstedhåndboka står det at man normalt bruker ATF-olje på manualkassen. Er det forskjellig på ATF-olje? Kan jeg bruke ATF som selges på f.eks Statoil, eller må jeg kjøpe den hos BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Mitt råd er at du fikser dette på et lokalt verksted som du vet har et bra rykte, du kjenner sikkert noen du kan spørre om det. Det blir MYE billigere enn et BMW verksted, spesialverktøyet som de eventuelt måtte ha kan de stappe opp i rumpa for de bruker vanligvis lenger tid på jobber enn et godt lokalt verksted + mye høyere timepris. Jeg betalte f.eks 11.000,- for å bytte kam på 535 på lokalt verksted inkl kamakselsett som de bestilte på BMW. På merkeverstedet skulle de ha 16.000,- for samme jobb. Hvorfor skulle de ha 5.000,-mer på BMW? De burde jo kunne den jobben i blinde? Du bør legge frem jobben for de og få en ca. pris både på BMW og et lokalt så skal du få se forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå