stialu2 Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Har en M30 B34 som det spruter olje fra fremre del av kamaksel atlså fremre lager. Det spruter masse når motoren går på tomgang og toppdekselet er av...... Kjendt problem?? Hva skal jeg gjøre med dettte??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stialu2 Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2007 ingen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stialu2 Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2007 ingen som har peiling? Noen som har greie på BMW her i det hele tatt??????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 20, 2007 Share Skrevet Juli 20, 2007 Toppdekslet av? Du må ikke la motoren gå med toppdekslet av! PÅ M10, M20 og M30(Kanskje flere) så er det passiv smørring av vippearmene. Oljen sprute opp igjennom et oljerør frammen og oljen vil legge seg langs et langsgående rør. Oljen vil så dryppe ned på vippearmene og gi kam og vipperamer smøring. Tar du av toppdekslett, så miste kammen og vippearmene smøringen! Og ja det spruter opp olje i fronten vedsiden av kammen. Hvis toppen lekker olje i fronten, så er det noen pakninger som lekker. Tror det er en tettningsring i fronten på kammen, men det er mer pakninger i fronten rundt registerkjeden. Ta motorvask og se hjor oljen kommer fra! Ikke kjør motoren uten toppdeksel! RS Har en M30 B34 som det spruter olje fra fremre del av kamaksel atlså fremre lager. Det spruter masse når motoren går på tomgang og toppdekselet er av......Kjendt problem?? Hva skal jeg gjøre med dettte??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stialu2 Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2007 Det spruter masse olje fra fremmre opplagring av kammen. kommer en ganske tydelig surkle lyd når man starter motoren. (lyden kommer derifra) Jeg er ganske sikker på at dette ikke er riktig fordi jeg har en annen bmw med m30. og den er ikke sånn! Dessuten tar det opp til 10 sekunder før oljelampa slukker etter start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 20, 2007 Share Skrevet Juli 20, 2007 er ikke skruen på røret som er løs da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stialu2 Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2007 dette har ingenting med oljerøret å gjøre i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stialu2 Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2007 dette har ingenting med oljerøret å gjøre i det hele tatt! Altså ved kamdrevet. spruter ut på opplagringa til kammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 20, 2007 Share Skrevet Juli 20, 2007 ingen som har peiling? Noen som har greie på BMW her i det hele tatt??????????? NEI!! Den tone du utviser her, skaffer deg garantert møe hjelp ska du se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berntsen Skrevet Juli 21, 2007 Share Skrevet Juli 21, 2007 ingen som har peiling? Noen som har greie på BMW her i det hele tatt??????????? NEI!! Den tone du utviser her, skaffer deg garantert møe hjelp ska du se.. Eg har skiftet kam på m30 motor for en kompiss å vet ossn dette skal gjøres men hallo... fin tone som eg ønsker å være behjelpelig mot:P neee... feil innstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 21, 2007 Share Skrevet Juli 21, 2007 Hvordan oppdaget du dette? Olje som lekker på utsiden/Fronten på registeret? Eller foretok du en rutinepreget inspeksjon med å ta av toppdekslet med motoren i gang? Jeg tror ikke kammen har noen lager, forutenom et vanlig glideoppheng. Er det byttet kam på motoren? Noen som har slipt gjennomgangene for kammen? Det er sikkert noen her som har byttet kam på M30 og som kjenner bedre til systemet, men hold en vennlig tone så blir folk mer interessert i å gi hjelp. Folk sitter ikke parat å svare på alle spørsmål. Det kan ta 1 dag eller 2 før noen svarer. RS dette har ingenting med oljerøret å gjøre i det hele tatt! Altså ved kamdrevet. spruter ut på opplagringa til kammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå