Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 518i 86modell som fusker på tomgang, og dør ut om jeg ikke gasser. Tenkte det kanskje kunne være tomgangsdysa, da jeg har skiftet slanger, bensinfilter, fordelerlokk, rotor, tennplugger/og ledninger, samt luftfilter og luftmengdemåler uten noe spesiell bedring. Skal flytte om kort tid og ingen verksteder har tid og alle er på ferie.

Kan noen forklare hvor tomgangsdysen ligger, evt legge inn et bilde av den. Det hadde vært kjempe.

Skrevet

Jeg vil tro du har en god gammel M10-motor med elektronisk inspr. Denne motoren har ikke tomgangsdyse da dette kun var på den eldre typen av mekanisk inspr.

Det høres mer ut som falskluft. Prøv med Startgass på tomgang og spray langs slanger og pakninger. Det skal være en tynn vakumslange like ved gass-spjellet og denne bruker å sprekke.

Lykke til!

Har en 518i 86modell som fusker på tomgang, og dør ut om jeg ikke gasser. Tenkte det kanskje kunne være tomgangsdysa, da jeg har skiftet slanger, bensinfilter, fordelerlokk, rotor, tennplugger/og ledninger, samt luftfilter og luftmengdemåler uten noe spesiell bedring. Skal flytte om kort tid og ingen verksteder har tid og alle er på ferie.

Kan noen forklare hvor tomgangsdysen ligger, evt legge inn et bilde av den. Det hadde vært kjempe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...