Z_AGo Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Jeg har lest igjennom litt av dere andres problemer, men jeg ser ikke ut til å finne mitt problem. jeg har en bmw e36 316 m40 motor bilen min koker når den går på tomgang. når temp nåla ligger på midten og jeg har kjørt litt tar det ca 3-4 minutter for bilen beveger seg over til neste strek. når bilen er kald og står å går på tomgang, bruker den halvparten så lang tid som ved kjøring for at den skal bli varm. varmeapparatet blåser kaldt, og det er nok kjølevæske på ekspansjonstanken/systemet. jeg har både byttet radiator og thermostat. og det lekker ikke i noen av slangene. men bilen koker fremdeles. jeg har prøvd å åpne 1 lufteskrue og fått ut luft.dette er den på selve radiatoren. nedre lufteskrue har jeg aldri fått ut fordi den har forrige eier knekt tvert av. jeg skal kjøpe ny og borre opp hullet også osv. hvor mye har denne skruen å si på luftinga? hvis jeg har jeg har den andre åpen? jeg har også tatt ut en kontakt fra en ting jeg ikke vet navnet på. jeg bytta pluggledninger og i den siste pluggledningen så hang det en ekstra ledning som førte til et sted. denne ledningen bestod av svart gummi utenpå og nederst ved selve kontakten var det 3 pinner som stikker inn i den tingen som jeg ikke vet navnet på. på den andre enden var det en stort rundt hull og kunn masse plastik inni ringen, denne var tredd på en pluggledning. jeg aner ikke hva denne er til, noen som vet?? jeg har prøvd å montere den mens jeg har lufta osv. for å se om dette faktisk fororsaket problemet men det var det vist ikke. Jeg har ikke peiling lenger på hva det kan være. jeg har ringt bmw og de sier at det kan være hjertet av vifta mi som er gåent. og vifta drar ikke nok luft.. men denne vifta går som faen. og virker like godt som på dama sin bil. men igjen, kan fortsatt være denne. det kommer heller ikke hvit røyk ut. er det vannpumpa som er gåen(og hvor sitter isåfall denne??) eller er det toppakningen?? olja er ikke grå eller noen ting det har verken kommet vann i olja eller olje i vannet. så selve spørsmålet mitt er vel, hvorfor koker bilen min??? beklager at jeg kanskje virker litt aggressiv. det er ikke meningen. hehe mvh Torjus
-Martin- Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Det er jo ganske tydelige symptomer på gåen vannpumpe dette. På M50 motorene er skovlene på vannpumpen av plast og de ryker som varm hvetebrød Men hvordan det er på M40 motoren er ikke jeg rette mann til å svare på.
Sir Hofstad Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 Slik ser pumpen ut, kan ligne på de metallskovlene ala M20?
-Martin- Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Er ikke den med metall skovler lik i utformelsen?
Sir Hofstad Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 På m20 er det like skovler i metal... Så lenge siden jeg holdt på med M40 motor at jeg husker ikke ærlig talt. Men mener egentlig det var metall?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå