Mons1 Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Jeg har vært plaget med endel gåen Lambda. Hele 4 Lambda er skiftet igjennom 4år. ca 1 Lambda i året. Leste på Autodata om tips og der er en oppføring om akkurat dette. Ofte viser det seg at bensintrykket er feil. Pga feil bensintrykk, så klarer ikke systemet å justere riktig blanding og resultatet er at motoren går f.eks for fet og tar livet av Lambda. På min M50/B25 er bensintrykk-verdier opplyst til å være 3,0-3,2bar statisk og 2,8bar dynamisk. Jeg tolker dette at statisk betyr at du tvangskjører bensinpumpen uten å starte motoren, og dynamisk er under vanlig drift. Jeg prøvde å måle på min og leser av nesten ingen forskjell på statisk og dynamisk. Trykket ligger på ca. 3,1-3,2bar. Det kan bety at bensintrykkregulatoren er defekt. Noen andre som har sjekket dette?
Sir Hofstad Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Kan være morken vakumslange inn på regulator. Prøvd å sette vakum på regulator under måling? Forøvrig har jeg opplevd at membran i disse trykkregulatorene har begynnt å lekke, og det ser du ved at det kommer bensin ut av vakumslange.
Mons1 Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Skrevet Juli 21, 2007 Hvis membranet lekker, så bør vel trykket bli redusert? Og hvordan setter man vakum på regulatoren under måling? Er det ikke vakum når motoren går? RS Kan være morken vakumslange inn på regulator.Prøvd å sette vakum på regulator under måling? Forøvrig har jeg opplevd at membran i disse trykkregulatorene har begynnt å lekke, og det ser du ved at det kommer bensin ut av vakumslange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå