Myrvang Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Jeg lurer på om instrumentpanelet mitt her tatt kvelden, eller hværtfall fått seg et illebefinende. jeg har ikke speedometer, turtallsnålen lever sitt eget liv, bensinmåleren står på full tank og tempmåleren viser null mens det lyser rødt. Har prøvd å gå over alle kontakter får og se om det var noen som var løs, men det var det ikke Så jeg tenkte jeg skulle spørre her før jeg bestiller nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Jeg har hatt noe lignende problem med speedometeret i min bil. Der fungerte ikke km/t, og turtelleren fungerte som regel etter en stund, men enkelte ganger bare hoppa den litt før den kom igang, holdt på ei stund, og så veksla temperaturmåleren mellom å fungere, til ikke å fungere og til å hoppe, + at servicelampene var helt tullerusk. Det som hjalp var å ta ut instrumentpanelet, så skrapa man ren noen av pinnene som forbandt de forskjellige delene av instrumentpanelet med hverandre (dette var årsaken til all hoppinga) kan være ditt problem kanskje? (pleier å skje om bilen har stått veldig lenge, samler seg kondens/fukt inni der da) Det som feilte km/t som rett og slett alltid viste 0 uansett hastighet skyldtes 4 punkter på printkortet som ikke hadde kontakt, lodda rett og slett inn 2 tynnledninger der og alt var i sin skjønneste orden Trolig ligger feilen din i speedometeret, når så mange av instrumentene tuller på en gang. Kjøp nytt eller lever gammelt inn til noen som reparerer speedometre. (måler, feilsøker, lodder og evt skifter ut komponenter) Kan også rett og slett være slike batterier i speedometeret som er tomme/gåene. Håper dette kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå