Gå til innhold

Kobar`s 325ix !!selges!!


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Nå vurderer jeg sterkt og selge denne! har fått sparkla mesteparten, har kjøpt inn grunning/fyller, så den følger med!

Alt av deler følger med.

Den starter og går, og er klar for prøvetur!

så lenge det ikke regner!

Bilen har ikke vært ute av garasjen på nesten ca ett år (siden jeg begynte på den) og jeg har helt mistet motivasjonen til å fortsette.

følger med 2 nye dører og komplett shadowline lister utvendig!

komplett styling hele veien. og masse masse deler! les får å se hva som er blitt gjort:

Gikk til innkjøp av en 87modell 325ix (m-tech av noe slag) januar 2007, og den har stort sett bare stått i garasjen for vurdering om jeg i det hele tatt gidder å bruke penger på denne bilen, eller bare selge den i deler..

Vell, etter jeg fikk gang på den og fikk prøvd den så ble valget lett!

Så bilen ble ribbet først innvendig, å alt ble revet bort utenom pedaler og ratt, så fikk jeg en kompis til å sveise i nye kanaler begge sider, og det ble sveist en god del i gulv begge sider framme, pluss litt bak på venstre side. Innerskjerm høyre bak ble også byttet.

Hele bakskjerm venstre side er byttet inkludert inneskjerm.

Begge framskjermene er byttet til noen som var langt mer rustfrie!

så nå er bilen rustfri, driver og sandblåser vekk alt overflaterust i bulker og for så og sparkle og grunne..

Fangere framme og bak, og ALT av lykter og lys er vekk! alt erstattes av nytt!

Ting jeg har kjøpt:

-Full styling rundt hele bilen inkl vinge

-diverse småplukk som interiør detaljer og hatthylle og diverse

-nye svarte baklykter (m3 lykter?)

-2 stk framskjermer(brukt)

-Dashbord

Ting jeg skal kjøpe:

-komplett skinn interiør framme/bak

-40mm senkesett (muligens gule koni)

-svarte DE-lykter foran

-svarte blinklys på sider

-Kansje nytt eksosannlegg

-komplett bagasjeromstrekk

-dørtrekk i skinn

-300mm ratt helst RAID

-Brock B1 som passer ix! 16" eller 17"

-M/matter

-Bakrutesenker

Ting som er gjort: (oppsummering)

-Ribbet inni

-skiftet dashbord

-rustsveisa hele bilen

-tatt utav sideruter bak pluss bakruta og sota dem. bakrute i speil og sideruter i svart

-skifta giroverføringa

-driver nå å pusse og sparkle. håper på å få den lakket til september!

Har tenkt å lakke bilen i delfingrå metallic, synes det er en utrolig bra farge som passer godt på e30!

Litt bilder av bilen rett etter jeg kjøpte den.

kommer masse bilder senere!

dsc00098wz2.th.jpg

bilde av den ene kanalen! null hull... Kødda!!!

dsc00106rg5.th.jpg

2 dørs e30`r MÅ taes vare på! kjører selv en 4dørs e30 nå, men er noe helt spess med 2 dørs og takluke;)

dsc00099lv9.th.jpg

Ting som er gjort pr.idag (23.7-07)

skiftet kanaler begge sider

dsc00103fq4.th.jpg

dsc00105oo6.th.jpg

tatt utav ruter, og skiftet bagasjelokk

dsc00104zy9.th.jpg

dsc00106dk3.th.jpg

Satt inn nye instrumenter med røde nåler

dsc00100hu1.th.jpg

rustsveisa gulvet

dsc00101rx1.th.jpg

dsc00102kz0.th.jpg

dsc00107nm0.th.jpg

litt bilder av motor

dsc00108bd7.th.jpg

dsc00109ky2.th.jpg

MVH Kobar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg tatt opp arbeidet med å pusse videre på karosseri etter 2mnd pause... må skjerpe meg nå!

er en del jobb med å finsparkle der hvor ny kanal er skjøtet på bilen, så har brukt èn boks med sparkel, noen timer, og en bunt med sandpapir, så begynner snart å bli fornøyd...

Begynte forfra og pusse ned hele bilen, går over først med 180sandpapir til å begynne med, fortsetter med 400 og deretter 1200 til overflaten er glatt og fin, må behandle steinsprut på panser, og trenger ny venstre forskjerm og venstre dør! Sånn ellers kommer det vell til å ta tid før den blir lakka. regner med at lakkering blir utsatt til sommeren, så kan jeg bruke vinteren til å ordne papirene, fikse litt på understellet,og få på stylinga, så bestemme meg for farge, har veldi lyst på estorilblå metallic med noe slags fint glitter i. mn får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg ferdig med panseret sålangt... pusset helt ned til metallet med 120 sandpapir rundt steinsprutskadene, og mattet resten av panser med 180papir og gikk raskt over med 320 og 400. men så er spørsmålet, hvor lenge kan metallet så åpent slik? det kommer jo rust der om 2-3dager! må jeg gå over med noe slags grunning/fyller på boks? hvordan vet jeg hva jeg skal ha sånn at det ikke vil reagere på lakken som skal på etterhvert? tok masse bilder idag, men får dem ikke over fra mobil til pc idag, så får se imorgen om dataen er i godt humør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo få overflaterust med en gang der du har pusset ned til metallet, dersom du ikke står i et meget godt ventilert og varmt lokale. Snakk med han som skal lakkere for deg, så er du sikker på at du får noe som "harmonerer" med hans produkter ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan jeg få tak i m3 skjermer foran og bak i glassfiber, og har veldi lyst å slå til på dette, men hvordan er det med glassfiberskjermer foran? har jo allerede kjøpt komplett styling framme og bak og sideskjørt, må jeg modifisere mye på stylinga m.h.t eventuell bredding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan jeg få tak i m3 skjermer foran og bak i glassfiber, og har veldi lyst å slå til på dette, men hvordan er det med glassfiberskjermer foran? har jo allerede kjøpt komplett styling framme og bak og sideskjørt, må jeg modifisere mye på stylinga m.h.t eventuell bredding?

tror jeg legger dette på is.. for det hele fører til at dersom jeg bredder bilen, må jeg kutte ut 4-hjulstrekken!

pga bredere hjul bak som fyller ut hjulbuen, da må jeg ha noen hjul framme som har lik diameter, så viss jeg kjører med 285/30-17 bak må jeg f.eks ha ca 225/75.17 framme!!! slik at 4-hjulstrekken skal dra likt på alle hjul... jeg beholder 4-hjulstrekken og driter i å bredde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

285/30-17 bak må jeg f.eks ha ca 225/75.17 framme!!! slik at 4-hjulstrekken skal dra likt på alle hjul... jeg beholder 4-hjulstrekken og driter i å bredde!

Klar hvor stor forskjeld det er i mellom 285/30-17 til 225/75-17?

det blir heile 27.62% meir rulle lengden på 225/75 forhold til 285/30

med 285/30 bak så kan du ha 225/40 foran. det blir bare 1,49% forskjeld på rulle lengden.

jaja. uansett.

Men men.

Hvor mye skal du selge bilen for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... høres vell logisk ut på en eller annen måte. jeg ble fortalt at et ville bli så stor forskjell på hjula framme/bak om jeg skulle ha breie hjul bak, og litt smalere foran med trekk på alle 4...

Bilen selges for 15.000kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...