Gå til innhold

Problemer med e36, stoppet!

Jesse
 Share

Anbefalte innlegg

Bmwen min stoppet på vei til jobb imorges, den stoppet som om den var tom for bensin, men tanken er halvfull....

bilen starter med startgass, så tror bensin pumpen har røket, men noen innspill? så foresten at en sikring hadde røket nr 33 i rekken på 10A

bilen er en e36 320i coupetakker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjekk hva 33 er i instruksjonsboka. Jeg har ikke snøring på hva den tilhører. Høres ut som om du kan ha fått feil på pumpa hvis sikringa tilhører bensinpumpa. Hvis ikke så kan du lett teste bensinpumpa, kobl av bensinslangen i motorrommet å skjekk om det er bensintrøkk ved kinning...

MVH

Fliid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa de sitter vell i tanken, men er ikek denne som lager trykk. Er en bensin pumpe som lager trykket som ligger utenfor tanken. Om du har en medhjelper som legger seg bak bilen (under) å du vrir til hakk 1, så skal det høres en svak summing. om dette ikke høres så kan det være en mulighet og koble dra av bensintilførselen fra bensinbrua (sitter over dysene).. Nå er dette om E36 og jeg jobber selv daglig på E30. Så kan være mye som ikke stemmer. Men 3 serie begge 2 så ville ikke tro det er mye forskjell. Skjekket intruksboka om hva 33 er?

Om du klarer å lokalisere bensinpumpen, så kan det og være en idè og koble fra slangen som går fram til motorrommet for så å vri tenninga ett hakk. Da skal det komme bensin ut av pumpen.

MVH

Fliid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja =) vi hørte ikke summing, sjekket også det istad, skal få sjekket det opp imorgen =) bilen står på jobben

sikringen sjekket jeg opp i dekselet i sikringsboksen, men jeg skjønnte ikke tysk så :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk idag konstantert at bensin pumpen fungerer! hvilke andre feil kan det da være? jeg tok ut bensin pumpen og koblet direkte 12v på den....

hvor sitter relè som styret bensin pumpen`?

noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei =)

bilen startet istad, gikk normalt.. stoppet jeg den og når jeg skulle starte den igjen ville den ikke starte :/ så er ikke bensinpumpen for dne fungerer jo :S

skjønner ingen ting jeg ass :( vil jo så gjerne kjøre :( får man kjøpt det bensinrelè på biltema? noen som vet, for da slipper jeg og vente på og bestille og sånt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...