Gå til innhold

Gulvteppe til BMW E36

Brian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har gått til innkjøp av en BMW 320i E36 for ei uke siden. Bilen er teknisk strøken og bra, men det er en liten bagatell. Gulvteppet, ikke mattene som du legger oppå, men selve teppet som dekker gulvet i hele bilen, lukter litt stygt. Kilden er foran passasjersetet, og jeg tror det stammer fra kattepiss muligens. Og dette er da ikke enkelt å bli kvitt, for de som ikke har vært borti det. Har sprayet på et middel mange ganger, men det virker ikke helt som om lukta vil slippe taket.

Derfor vurderer jeg å bytte ut hele greia. Men er det slik at hele teppet henger sammen i hele bilen, eller et det skjøtet under setene eller lignende, slik at det er mulig å bytte ut bare deler av teppet? Hvor kan jeg få tak i slikt teppe egentlig? Er det noen muligheter i sverige? Skal flytte på hybel til trondheim i sommer, så da blir det nok en sverigetur, så da lurte jeg på om det er noen mulighet å få tak i slikt billig i sverige, noen tips? Hvor mye koster et slikt teppe nytt i norge?

Legger ved et bilde, bare så det er helt sikkert at dere skjønner hva jeg mener. :)

http://img66.imageshack.us/my.php?image ... 325qy9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ingen skjøter dessverre. men det er jo mulig å kappe ut en bit og sette inn ny uten at det blir særlig synlig. du må ut med setet og deler av midtkonsollen for å få det til. ja og dørlista selvsagt. kanskje du kan spørre hos et renseri om de har noen tips. er litt jobb hvis du skal bytte hele matta. hvertfall en arbeidsdag, med innlagte ølpauser da seff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å skjøte også, men da kan jeg egentlig bare skifte hele greia synes jeg. Har drevet på å spraye på et spesialmiddel i flere dager nå som skulle fikse det der, men det virker som om det ikke klarer å fjerne lukta. Har også vasket skikkelig med vann og såpe, og eddik og latt eddik stått over natta uten hell. Nå har jeg kjøpt en gigantisk wonder baum som skjuler lukta veldig bra, merker det ikke lengre med den inni, men jeg vil fjerne det likevel fordi jeg vet at det er der. Om det tar en dag eller to har ingenting å si, skal alltids få bytta teppet. :)

Jeg tenkte også på å ta ut teppet og kansje legge den delen som lukter i en eddikblanding over natta slik at det blir skikkelig gjennomfukta med eddik, det er siste mulighet. Derfor har jeg lyst å bytte hele greia hvis det fås tak i til en overkommelig pris. Har samlet to nummer til to forskjellige opphuggeri som jeg skal ringe til i morgen å høre om de har. Men er det andre plasser man kan få tak i slikt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på å ta ut teppet og kansje legge den delen som lukter i en eddikblanding over natta slik at det blir skikkelig gjennomfukta med eddik, det er siste mulighet

Det teppet er formstøpt med en haug av lydisolasjon/skumgummi på undersiden, så da må du nok ha et stort kar og mye eddik. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, hehe var ikke klar over det. Trodde lydisolasjonen og teppet var adskilt. Da blir det litt værre igjen. Satser på at en av de to opphuggeriene har et slikt teppe, får ringe i morgen å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiai, hvordan bestiller man? Hvis ikke opphuggeriene jeg skal ringe til i dag kan komme med et lignende tilbud så blir det nok denne.

Edit: Fant ut hvordan man bestiller, dobbletklikket på den lille grønne handlekurven nederst. Men når jeg gjør det så kommer det ikke frem noenting. Trykker jeg dermed en gang til så kommer handlekurven opp med to slike. Men jeg får ikke valgt bort den ene, da henger hele nettleseren seg.

Enda en edit: Fikk det til nå. :) Hvis disse er til å stole på så bestiller jeg nok denne. Noen som har erfaringer fra dette firmaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. Må vel regne med et par hundrelapper i frakt opp hit også regner jeg med.

edit: Får ikke sendt bestillingen, denne meldinga står øverst på skjermen når jeg trykker på aksepter bestilling.

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

Cannot use empty object or column names. Use a single space if necessary.

/3.4.0.asp, line 100

Har fylt ut alt som kan fylles ut, men jeg kan ikke velge land. Det er ikke noe felt å skrive det i eller noen plass jeg kan velge det.

Edit: Ah, fant det ut nå. Måtte gå inn på på nytt på forsiden slik at jeg kunne velge land der, deretter søkte jeg på produktnummeret og da ble det ordnet. Så da var det bestilt. Ble ca 1200,- med frakt, noe som slett ikke er ille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...