Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel lage en tråd om den andre E36'n min som jeg skal ha nå mens jeg studerer i Oslo :)

Det er en 92 E36 316I Som har rullet 198 000km. Jeg fikk kjøpe den billig av svigers og var på Bømlo og hentet den i Slutten av Juni. Av utstyr har den Elektriske vinduer foran, m-tech 2 ratt, org rullegardin i bakrute, armlene, sentrallås, manuelt soltak, mekaniske nakkestøtter i baksetet (hva er spesielt med det?) Turteller (Ekstrautstyr på 316 det :lol:) Antenne i bakruta og utvidet ledningsnett. Det siste må jo bety at det sikkert går an å ettermontere litt utstyr?

Jeg har tåkelys i frontfangeren, men de er ikke koblet til. Vet bilen originalt ikke er levert med det da det ikke står notert i den originale utstyrslista. Har heller ikke funnet no ledningsnett i motorrommet til de så må legge opp nytt så de virker. Ellers er det litt småplukk som må ordnes: sentrallås virker ikke, hjulstillingen er skjev, bilen er matt i lakken og dårlig dellakkert så skal lakkeres opp, dårlig kontakt i bryteren til ene vinduet, den tar inn vann i bagasjerommet og motoren kakler som en ford som har gått 120 000km ;):lol: Pga. dette har jeg planer om å få tak i en 318is motor og hive oppi. Grunnen til at jeg har valgt akkurat den motoren er at jeg ønsker en 4-sylindra motor kontra 6er da den bruker mindre bensin i bytrafikken i oslo samtidig som at jeg da har mer bruk for en "lyskryss-racer" enn en toppfartsmaskin. Må vel også ha ny bakstilling da med skivebremser så dette må også skaffes. Ellers skal jeg sette inn noen litt bedre høyttalere og en mp3 spiller samt skaffe m-tech stoffmatter i gulv og bagasjerom for å få det litt hjemmekoselig inni der :) Nye baklykter og blinklys på sidene samt xenonlys kommer etterhvert.Mulig jeg spanderer på bilen nytt armlene også :) Målet med dette prosjektet er å få en grei bruksbil som ser pen ut uten å bruke så alt for mye penger. Nå tenker sikkert mange at jeg da er en idiot som skal koste på hellakkering, men med 3 kompiser som er billakkerere koster ikke det meg så stort ;) Har tenkt å holde meg til originalfargen (Brokatrot)

Noen bilder av bilen:):

Før den ble lakkert ned:

picture004lo2.jpg

Tøff farge i sola ;)

p1010015js1.jpg

Fra turen da bilen ble hentet:

dsc00854on8.jpg

dsc00881ga3.jpg

dsc00886rw1.jpg

Skal få tatt noen bilder av interiør osv etterhvert :) Dette blir ikke no versting prosjekt, men de som ønsker å følge med får gjøre det :) Resten får ta en titt på hva Automote gutta osv. driver med ;)

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En plass må en da begynne... :)

Start med det små, og opparbeid seg oppåver! Er det ikke det de sier..?

Uansett, e36 er jo ikke så verst prosjekt vel?!

Mange grom fangere, skjørter, vinger etc. til den...

Lykke til med stundentbilen! :)

Skrevet

Hehe, iogmed at dette er min 2. E36 og min 7. bil kan jeg vel ikke si at jeg begynner her, men er et bra utgangspunkt for en bil som er bra uten å koste så alt for mye :) takk for det :)

martsimo: Cabben er enda ikke solgt, men håper å få solgt den snart. Du kjenner kanskje igjen 316'n fra da den gikk på Bømlo? ;)

Har idag fikset sentrallåsen og coupelyset da det ikke virket :) Var bare å skjøte sammen no kabler som var klipt av og bytte 2 sikringer :) Byttet også en gåen pære. var digg å høre alle låsene låse seg samtidig og merke at taklyset kom på når jeg vrei av tenninga. Tror det kan bli bil av denne :)

Skrevet

Jeg henta bilen min i Bømlo også, å jeg må få si at jeg ble overrasket over folk der, jeg ankom Esso i bømlo rundt 03:30 natt til fredag, og da var det sikkert 5 biler som råna fram og tilbake, og i den ene bilen drakk de å kjørte samtidig;) ble imponert:) lol.

Skrevet

Var vel Esso'n på Svortland rett ved ungdomskolen der det. De bruker å stå utenfor ungdomskolen og "Råne" :lol: Hender seg jeg bruker å ta meg en tur dit og skaffe meg skyss om natta når jeg har vært på utestedet på andre siden av veien på fylla ;) Jeg er vel mere trist enn imponert når jeg ser mange av de bilinteresserte ungdommene på Bømlo.

• 2 weeks later...
Skrevet

Lakkeringen har blitt litt utsatt, men den bilen har fått nye felger siden sist da :)

Disse passet nok bedre på cabben min, men ble ikke så dumt på sedan heller :)

dsc01064cq9.jpg

Skrevet

Ja, men ble så jeg solgte de med 325'n min. De ble litt overkill på 316'n. Vinterhjulene står på akkurat no og de passet bedre :) Tror jeg skal finne meg no sånne i 16". Det hadde nok vært fint på bilen:

dsc01065jv4.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Har fått tak på 318Is motor nå så skal sette i denne iløpet av september :) Ser også ut som det kommer nye felger på bilen imorgen så det blir nok en fin oppgradering :)

Skrevet

Da er det kommet nye felger på bilen :) Ble en bra oppgradering! Fikk ikke vasket bilen før jeg tok bildene, men skal vaske og polere til uka så blir nok litt blankere da :)

bilder:

Før:

dsc01173ew9.jpg

dsc01176ns1.jpg

Etter:

dsc01177zu9.jpg

dsc01184xg3.jpg

dsc01185hx6.jpg

245 ble nice :)

dsc01181nu2.jpg

Skrevet

Fikk koblet ferdig tåkelysene mine idag og tatt lakkrens på bilen :) Hadde koblet en ledning feil så måtte rette opp den så ble det lys :) Godt å ha de i orden :)

dsc01196qk6.jpg

Fikk satt i pære i instrumentpanelet også :) Ser bilen har nettopp rundet 200 000km :(

dsc01199ys7.jpg

Så var bilen inne for hjulstillingskontroll igår, men hadde et par gåene foringer så må få byttet de før jeg kan ta kontrollen. tror jeg skal bytte det meste av foringer når jeg først er igang.

dsc01188qw6.jpg

Her et er bilde fra lakkrensen. Turtle Wax er no dritt å arbeide med, men hadde en flaske liggende som jeg tenkte å tømme og gi et forsøk. Ble litt mye på siden der :P skal polere og lakkforsegle bilen med autoglym imorgen eller fredag så den er blank til våler :)

dsc01191el5.jpg

Skrevet

Har idag polert og lakkforseglet bilen med autoglym :) Resultatet ble bra til å være lakk fra 92 :) Er desverre en del lakkstøv på framskjermene, men får finne ut hva jeg skal gjøre med det etterhvert ;) Er no blank til en fin dag på Våler imorgen ihvertfall :) Så er 318Is motor med ledningsnett, coiler, startmotor, dynamo, katalysator, lmm, hjerne og alt som trengs pluss girkasse hentet idag :) Så om 12 dager blir det motorbytte ;) Må prøve å skaffe bakstilling med skivebremser etterhvert og ;)

Bildene er desverre tatt med mobil så er av begrenset kvalitet.

Bilde etter polering:

dsc01201ak1.jpg

dsc01205um3.jpg

Kjørte litt oppi bakken her for å prøve å ta noen kule bilder med holmenkollen i bakgrunnen, men kameraet og vanskelig lys gjorde at det skjærte seg :(

dsc01209py9.jpg

dsc01223cf6.jpg

Skrevet

Motor og girkasse i hus(garasje) :)

motorqv0.jpg

Fikk også med katalysator :)

Mener jeg skal ha alt jeg trenger nå. Motor, gir, ledningsnett, coiler, lmm, hjerne, dynamo, startmotor. Håper jeg kan bruke Gasswire fra 316 motoren. Det samme gjelder et par slanger jeg trenger til varmeapparatet, men blir nok inget problem :) Så må jeg skaffe bakstilling med skivebremser så dersom noen har å selge billig, rop ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...