Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå til innkjøp av E30 i den nærmeste framtid..

Prisklasse maks 25000..

har sånn halvveis avtalt med 2 selgere om å se på en bil, hhv 320i og 316i.. hva bør jeg se etter på disse bilene? ønsker tips om hvor det ofte er rust, hva som kan være slitt osv..

regner med det er en del som går igjen på disse bilene som kjente problemer.. hva jeg bør sjekke og evt tips/gode argumenter til pruting på prisen

på forhånd takk ;-)

Skrevet

Rust = jekke festene forran ( bak vært hjul forran i bunn av forskjerm) Er ofte hull rett inn i kabinen.

Er det en gammel type du skal kjøpe (pre-facelift så er det ofte rust i hjørnet bak(under fanger) , særlig venstre side.

Steinsprut er jo veldig vanlig, rust i bunn av A stolpen når du åpner opp døra.

Under bilen er det mannelokk, de ligger under der eventuelt en passasjer bak har beina sine. Disse er ofte rustet noe jævlig å rust rundt. Hjulbuene bak er veldig utsatt.

Noe stort mer erfaring angående rust har ikke jeg.

Men en E30 til 25000,- burde være i god stand ellers ville jeg ikke vurdert den engang.

Slitt kam intreffer veldig ofte på sekser'n.

Motorsett så ville jeg vell bare brukt "fjellvett regler" hehe..

MVH

Fliid

Skrevet

sjekk her for rust: hjulbuer, torpedovegg, kabelgjennomføringer, jekkfestene framme, rundt antennen, rundt ruter og dører, rundt takluke, rundt baklyktene, alle hjulbuene, nederst på skjermene framme, kanalene, legg deg ned og se på bunnen av bilen, sjekk hovedforingene bak. rundt nøkkelhull... sjekk for lekkasje i takluke, om det er vått på teppet framme og bak, og evt vann i reservehjulbrønnen, og brønnene på hver side baki.. kjøp no en med 6`er ;) ikke det 1.6 og 1.8 greiene...

Skrevet

Gjør som combatkit sier, kjøp deg 6`er med en gang. den vil du ha mye mer glede av. Det som blir nevnt tidligere her med slitt kam gjelder først og fremst 325i da denne har doble ventilfjører som sørger for hardere press for vippearmene mot kammen. Bortsett fra rust er det ofte problemer med tempmåleren på dashbordet, varmeapparatet, slitte/dårlige seter og ofte utslitte traversforinger(de som sitter rett foran bakhjulene, en på hver side).

Skrevet

Som de andre sier, sjekk godt for rust, mange "luringer" der ute som er flinke til å skjule rusta med sparkel og lignende, prater av erfaring (ARGH)

Ellers så bør du velge sekser, supersterke motorer om du passer på service. 320i er ikke vond på bensina heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...