325ixturbo Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 heisan for tiden sliter jeg med min 325 turbo. har nylig byttet topp og kam ny vannpumpe registerreim termostat osv byttet d meste. jeg kjører med mls og arp bolter. og har stoore problemer med luft i systemet / eller lekkasje på toppakninga. jeg tror ikke toppen er sprukket da d er en 885topp som er sveiset og planet og at olje og vann blander seg ikke på noen måte. d ryker heller ikke hvitt. i dag var drifstemraturen rett opp i hele dag etter mange timer med lufting ca4 timer ingen forskjell. motoren blir bare varmere nesten mot rød merket. da kjørte jeg rolig hjem og tenkte skal jeg ta av toppen og vannpumpen og sjekke toppakningen.. eller? skal jeg ta en sylinder lekkasje test og ta av vannpumpen og sjekke den? kom med tips/forslag.
R.E.H Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 ville nok tatt sylinder lekkasje test før jeg hadde begynt å skru av topen igjenn ja..kjører du lenge før bilen begynner å "koke"? går bare oppover, og ikke varierer?kan ikke være termostat eller vannpumpe? jeg ville sjekket småting før jeg hadde gått grovt til verks å ta av toppen...
325ixturbo Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 temperaturen var grei i 3 timer før den gikk litt over midten. termostaten er ny. + at jeg har borret ett lite hull i den. samt vannpumpa er ny. men kan jo ta ut pumpa og sjekke den. men trur den er i orden. den har ikke koka enda
Gjest Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Tror jeg ville ha begynt med å ta en kompresjonstest.. Hvor mye lader du forresten?
325ixturbo Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 0.5 sånn ca lader jeg. kan godt ta en komp test for å sjekke.
oddis Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Hvor mye kjølingsanordninger har du? Hvis kompen skulle vise seg å være bra ville jeg begynt med ta ut termostaten og kjøre uten, for å se om det kan ha noe med den å gjøre, men siden den ikke koker så vil jeg ikke tro det. Har du også varme i varmeapp kan du utelukke den så og si. Mange som sliter med høyt trykk i kjølesystemet på ombygde turbomotorer. Kryssjekk også at det ikke er temp giveren som ikke er i ferd med å ta kvelden. Skulle det vise seg å være radiatorkapasitet/vifte så vil jeg anbefale seg til å skifte til en E28 535i radiator, som skal passe rett på mellom vangene. Må modde overgangene på slangene litt, det er alt.
325ixturbo Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 hei igjen har orginalt kjølesystem med ny viskosekobling og vifte og ny termostat og vannpumpe. hadde varme i varmapparatet tidligere. men skulle ta av slangene til registeret for og bytte starter . spylte igjenom vann i slangene der osv. men da fikk jeg ikke varme etter på? lurer felt på d kan være nå ja. har også borret ett lite hull i termostaten på ca 5mm
Frode_E30 Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 hei igjen har orginalt kjølesystem med ny viskosekobling og vifte og ny termostat og vannpumpe. hadde varme i varmapparatet tidligere. men skulle ta av slangene til registeret for og bytte starter . spylte igjenom vann i slangene der osv. men da fikk jeg ikke varme etter på? lurer felt på d kan være nå ja. har også borret ett lite hull i termostaten på ca 5mm Hviss du ikke får varme ut av varmeapparatet så har du nok koblet feil på tur/retur på slangene som går inn i torpedoveggen.
325ixturbo Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 slangen på registeret er koblet rett ja. øverste slange går bak på toppen
Kristov Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Bruker den vann? Disse mls-pakningene er no dritt, kan se for meg at den lekker ut mot vannkanalene og eksostrykket går ut dit.
325ixturbo Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 rimelig sikker på at d er gjennomstrømning ja. har spylt igjenom også. tror ikke d er noen lekkasje på mls pakninga for jeg mister ikke turbotrykk og d er ikke antydning til eksos i eskpansjonstanken.men kom med tips
02dag Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Har du luftet kjølesystemet på bilen din? Skal være en liten skrue som sitter på termostathuset som man skal skru opp for å lufte ut systemet når man har f.eks byttet termostat, eller andre ting i kjølesystemet
325ixturbo Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 ja har luftet på alle kunstens regler massert slanger,bilen med nesa i været og luftet på lufteskruen. på ekspansjonstanken osv. fikk en lunk tidligere. men var av med slangene til registeret og spylte igjennom og fylte på mer vann ps ca 4timer brukte jeg
propan Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Har du tatt lekkasjetest på varm motor? Hvis ikke-gjør det. Hvis alt er i orden skal det ta 20 min maks å få ut ALL luft av en m20. Uansett turbo eller ikke. Har du vannkjøling på turbo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå