Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisan for tiden sliter jeg med min 325 turbo. har nylig byttet topp og kam ny vannpumpe registerreim termostat osv byttet d meste. jeg kjører med mls og arp bolter. og har stoore problemer med luft i systemet / eller lekkasje på toppakninga. jeg tror ikke toppen er sprukket da d er en 885topp som er sveiset og planet og at olje og vann blander seg ikke på noen måte. d ryker heller ikke hvitt. i dag var drifstemraturen rett opp i hele dag etter mange timer med lufting ca4 timer ingen forskjell. motoren blir bare varmere nesten mot rød merket. da kjørte jeg rolig hjem og tenkte skal jeg ta av toppen og vannpumpen og sjekke toppakningen.. eller? :?: skal jeg ta en sylinder lekkasje test og ta av vannpumpen og sjekke den? kom med tips/forslag. :roll:

Skrevet

ville nok tatt sylinder lekkasje test før jeg hadde begynt å skru av topen igjenn ja..kjører du lenge før bilen begynner å "koke"? går bare oppover, og ikke varierer?kan ikke være termostat eller vannpumpe? jeg ville sjekket småting før jeg hadde gått grovt til verks å ta av toppen...

Skrevet

temperaturen var grei i 3 timer før den gikk litt over midten. termostaten er ny. + at jeg har borret ett lite hull i den. samt vannpumpa er ny. men kan jo ta ut pumpa og sjekke den. men trur den er i orden. den har ikke koka enda :lol:

Skrevet

Tror jeg ville ha begynt med å ta en kompresjonstest..

Hvor mye lader du forresten?

Skrevet

Hvor mye kjølingsanordninger har du?

Hvis kompen skulle vise seg å være bra ville jeg begynt med ta ut termostaten og kjøre uten, for å se om det kan ha noe med den å gjøre, men siden den ikke koker så vil jeg ikke tro det. Har du også varme i varmeapp kan du utelukke den så og si.

Mange som sliter med høyt trykk i kjølesystemet på ombygde turbomotorer.

Kryssjekk også at det ikke er temp giveren som ikke er i ferd med å ta kvelden.

Skulle det vise seg å være radiatorkapasitet/vifte så vil jeg anbefale seg til å skifte til en E28 535i radiator, som skal passe rett på mellom vangene. Må modde overgangene på slangene litt, det er alt.

Skrevet

hei igjen har orginalt kjølesystem med ny viskosekobling og vifte og ny termostat og vannpumpe. hadde varme i varmapparatet tidligere. men skulle ta av slangene til registeret for og bytte starter . spylte igjenom vann i slangene der osv. men da fikk jeg ikke varme etter på? :wink: lurer felt på d kan være nå ja. har også borret ett lite hull i termostaten på ca 5mm

Skrevet
hei igjen har orginalt kjølesystem med ny viskosekobling og vifte og ny termostat og vannpumpe. hadde varme i varmapparatet tidligere. men skulle ta av slangene til registeret for og bytte starter . spylte igjenom vann i slangene der osv. men da fikk jeg ikke varme etter på? :wink: lurer felt på d kan være nå ja. har også borret ett lite hull i termostaten på ca 5mm

Hviss du ikke får varme ut av varmeapparatet så har du nok koblet feil på tur/retur på slangene som går inn i torpedoveggen.

Skrevet

rimelig sikker på at d er gjennomstrømning ja. har spylt igjenom også. tror ikke d er noen lekkasje på mls pakninga for jeg mister ikke turbotrykk og d er ikke antydning til eksos i eskpansjonstanken.men kom med tips :lol:

Skrevet

Har du luftet kjølesystemet på bilen din? Skal være en liten skrue som sitter på termostathuset som man skal skru opp for å lufte ut systemet når man har f.eks byttet termostat, eller andre ting i kjølesystemet

Skrevet

ja har luftet på alle kunstens regler massert slanger,bilen med nesa i været og luftet på lufteskruen. på ekspansjonstanken osv. fikk en lunk tidligere. men var av med slangene til registeret og spylte igjennom og fylte på mer vann :roll: ps ca 4timer brukte jeg

Skrevet

Har du tatt lekkasjetest på varm motor?

Hvis ikke-gjør det.

Hvis alt er i orden skal det ta 20 min maks å få ut ALL luft av en m20. Uansett turbo eller ikke. Har du vannkjøling på turbo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...