Gå til innhold

Kjøpe E34 525iX - hva bør en tenke på?


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som lurer på å kjøpe seg en E34 525iX 1992-modell. Den har gått 303 000km. Var skiftet toppdekselpakning for ikke lenge siden, da den hadde svetta litt, Og kammene såg veldig fine ut i følge eier av bilen. Den virka som den var i veldig god stand på alle måter. Hvordan er det med disse motorene når de passerer 300 000? Noe spesielt som bruker å skje eller ryke? Alle tips tas imot med stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn engang som var gått 189000km. Hadde den i et år helt uten feil. Solgte den til en kar som nå har kjørt 260000km og har enda ikke hatt feil på bilen. Drivverket virker veldig solid og det er en kjøremaskin av de sjeldne på vinteren. m50 motorene uten vanos er vel mer eller mindre skuddsikre. Ville sjekket opp ting som nivåregulering og drivaksler. Det er sånne ting som koster på en ix....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han i hvertfall bestilt NAF-test for å sjekke bilen. Og drivverk og nivåregulering vil bli sjekket på naf-testen. Noe mer å være obs på? Noen som har noen formening om hva en slik bil er verdt, så sant drivverk og nivåregulering er i bra stand? Interiøret er strøkent, alltid brukt setetrekk. Pen utvendig også, med unntak av en liten stripe/lakkskjøt på bakskjerm etter lakkering. Denne skal gå fint å pusse ned og få bra.. Ikke fargeskille. Kunne ikke se svetting fra motor. Ikke rust. Kunne i hvertfall ikke finne noe. Skjermer, dører, kanaler og bagasjelokk var fine. Noen som har formening om pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sedan. Virker som den er i veldig god stand. Det var servicehefte frem til litt over 270 000 mener jeg å huske. Etter det var det tatt service på et lokalt verksted. Men virket likevel som det var fulgt opp med oljeskift osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvekjørt bilen en tur nå. Merka at den fjuska litt på lavt turtall/"nykka" litt ved 1500/2000rpm om jeg ga på litt. F.eks om jeg ikke gadd å gire ned og skulle gi litt gass ut fra rundkjøring. Forslag eller tips til hva deet kan være? Skal ha den på NAF-test i morratidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinforbruket er nok ikke no problem.. Forrige bil (før den han foreløbig har) var en 4-liter V8 bensin med automat.. Kan det ha noe å gjøre med saken at det var lite bensin på tanken da BMW'n fjusket litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...