Johnny Bravo Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Jeg fikk 4,10 på en eller annen slags utslippsmåling med min Nissan Patrol under EU-kontroll. Da fylte jeg full tank med diesel og fylte nedpå ei flaske med sånn injectioncleaner du får kjøpt på alle bensinstasjoner.. kjørte deretter til det stod igjen halv tank og fylte nedpå ei heil flaske til På etterkontrollen så fikk jeg 1,6 eller noe sånt Hadde ingen aning om at det skulle utgjøre så mye.. På en e36 jeg hadde så kjørte jeg bilen helt tom for bensin og så kjøpte jeg en femliterskanne med miljøbensin på felleskjøpet å fylte på rett før jeg skulle på EU-kontroll Funket fint for meg, men dette har dere sikkert allerede tenkt på..
Frode_E30 Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 På en e36 jeg hadde så kjørte jeg bilen helt tom for bensin og så kjøpte jeg en femliterskanne med miljøbensin på felleskjøpet å fylte på rett før jeg skulle på EU-kontroll quote] Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Jeg byttet olje og plugger på en gammel 323 jeg hadde. Da gikk den lett gjennom.
MR.H Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 På E28 måtte justere luftmengde måleren. Braco som sitter på måleren. Det utgjorde en vanvittig forskjell. En kanne med miljø bensin hørtes smart ut, he he!
Azeton Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Det med milijø bensin hørtes ikke mye dumt ut.. Har du noe du kan sammenligne med?
turn-in Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Jojo, 3,5% CO og HC skal ikke være over 300. Hadde det vært en 86 hadde det vært 4,5%. Så alt går ned med E85? Ja, jeg har drevet en del research på dette og mange anbefaler E85. Svenskene bruker også noe som heter kolsprit. Jeg er usikker på blandingsforholdet. Det kan lønne seg å bytte bensin filter etterpå, ettersom E85 er meget rengjørende. Justering av LMM er også en mulighet, det fungerer på en del overgangsmodeller. Skruen sitter under en blå propp.
Bimmerlars Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Har prøvd det. Er veldig lite utslag, lurer nesten på om det er noe galt med den, men motoren går og drar kjempe fint. Miljøbensin fra felleskjøpet er det bare å helle rett på uten blandingsforhold?
Johnny Bravo Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Det gjorde jeg iallefall.. Er jo vanlig bensin beregnet for gressklippere og snøfresere og sånt tror jeg.. koster jo en del mer enn blyfri 95 pr. liter da så klart
Bimmerlars Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 Joda, men billigere enn å kjøpe kat. Skal prøve det her
isanfa Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Kan og prøve og dra av en vakumslange bak LMM. Funker ivertfall på biler uten LMM, men med MAP sensor. Ellers så kan du sjekke gassspjeld bryteren, disse blir slitt med årene, og kan signalisere at motoren har pådrag selv på tomgang. Og da blir Coen høy. Hadde faktisk BRANN inne i en motor en gang pga denne sensoren, og i tilegg slitte ringer så det gikk mye bensin nedi olja. Lagran på kammen smelta, og påfyllingslokket i plast var historie, det samme med toppdekselpakningen. Skjønte lite når olje trykket forsvant og jeg åpnet panseret for og se:)
Bimmerlars Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Det hørtes da ut som et merkelig fenomen Skal prøve litt forskjellig her, med mindre første forsøk funker Gir dere tilbakemelding på hvordan det går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå