Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har kjøpt en bmw 325 e30, med b25 motor. den starter ikke grunnet mangel av tenning. jeg har prøvd annen styreenhet, ny koil, ny fordeler, pluggledninger, nye plugger, ny giver på svinghjul/veiv.

noen som kanskje har en ide til hva jeg skal prøve?

Skrevet

er det en "tenningsføler" foran på veiven eller i girkassen på denne?

Jeg fikk ikke tenning pga defekt føler i girkassen, rett under startmotoren.

Bytta denne, og da var det tut og kjør.

Skrevet

fordeler er ny. ja, er en giver forran på veiv, den er ny. er to givere på svinghjul og, di er oså nye. men har mistanke om at en tapp på svinghjulet er borte. fikk ikke pulser fra giverene.

Skrevet

Prøv å bytt det ene releet som sitter i den lille sorte plastikkboksen ved siden av luftfilterboksen! Mener det er releet som sitter nærmest kupeen som var gåent på min. Finns like andre releer på bilen du kan prøve istedet for det. Dette releet styrer vel elektronikken til hjernen..

Skrevet

hadde en 86 325i for lenge siden som plutselig stoppet så min samboer satte den inn på verksted da jeg var på reising. di mente d var di 2 svinghjulsfølerne. da di byttet di startet bilen ikke da heller...

fikk den ut av verkstedet fort som f da di ville begynne og åpne strømper for å sjekke ledninger..

da jeg kom hjem begynte jeg og feilsøke og prøvde tilslutt å bytte om på di følerne å da startet den med en gang..

autorisert bosch verksted my ass...

Skrevet

Er ikke de to følerne på girkassen like? Jeg har byttet ut den nederste med en ny, og flyttet den nederste opp.. Kjørte med startmotoren, men fikkikke utslag når jeg målte på kontaktene på følerne. Lurer derfor på om det kan være "tappen" på svinghjulet.. Noen som vet hvordan den ser ut? Er den vanskelig å bytte? Hvor sitter den?

Skrevet

jeg satte følerene omvendt i hulla, da fikk jeg en ulyd av den ene føleren som tok borti svinghjulet..

byttet til ny føler og rett føler i rett hull. men fortsatt ikke noe.

så byttet jeg om på stikka foran startmotoren.. da startet den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...