oas3k Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Har en E46 318. Den begynnte å bruke mye bensin, dro til BMW å de sa jeg måtte bytte MAFen. 6000kr senere virket det som om bensin bruken var normalisert. Dette var vel 2-3 uker siden. Så for noen dager siden startet jeg bilen, og kjøleveske lampen lyste, jeg gikk ut og sjekket kjølevesken og den var tom. (lekker som bare det når bilen står i enkelte posisjoner, men ikke tenk på det) fyllte på og startet bilen igjen. Når jeg startet bilen igjen lyste Antispin, ABS og håndbrek lampene konstant. Jeg prøvde å slå bilen av og på men uten resultat. Jeg kjørte noen minutter sånn før jeg stoppet langs veikanten for å prøve å starte bilen på nytt, det hjalp ikke. Når jeg kom inn til sentrum ca 30min senere tok jeg en siste stopp før jeg tenkt å dra inn til BMW, da sluttet dem å lyse. Greit nok det, men det er ikke alt. Benis måleren er helt på tur nå. Står jeg stille kan den finne på å fyke oppver mot 10-15 og bare bli stående der. Den reagere heller ikke med en gang jeg begynner å kjøre tar noen sekunder før den beveger seg. Jeg er usikker på om bensin forbruket har økt igjen eller siden jeg ikke har fått kjørt så mye med den enda. Det merklige er at når jeg byttet MAFen merket jeg ikke noe forksjell på bilen fra tidligere, men nå virker den mer frisk som den var før helel problmet startet. Det jeg lurte på er om det er en måte å få restartet den benisn måleren eller det elektriske uten å ta turen innom BMW. De har 3 ukers ventetid for feilsøking samt 3 nye uker før time, og elendig service orker rett å slett ikke gå innom der unødvendig.
vegard89 Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 vet ikke om det er sånn på din bil men på e36 hvis du holder inne tripptelleren i 10 sek også vrir om nøkelen et hakk mens du holder tripptelleren inne så restarter hele instrumentet seg også går den tilbake til normalt.. men problemet er at jeg ikke vet om det er sånn på din bil... du kan jo alltids prøve
oas3k Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Ok, takk det må jeg prøvde. Hadde jo vert genialt hvis det fungerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå