T.R.Melum Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Da jeg var ute og kjørte idag skjedde det nå merkelig. Kjente plutselig at hjulene lugget, og det kom en klunkelyd. Svingte med en gang av veien og inn på en gruslagt parkeringsplass. Da låste begge forhjulene seg slik at det ble ca 1meter med bremsespor på grusen. Etter at bilen hadde stoppet helt opp, gikk det an å kjøre videre igjen, men etter noen meter til skjedde det igjen: full låsing men denne gangen var det kun det ene forhjulet som låste seg helt. Fikk slept bilen mot nermeste verksted. Selv under slep da bilen min stod i fri, skjedde det samme igjen. Slepte i ca 50km/t og det ene forhjulet låste seg på nytt på tørr asfalt slik at blårøyken stod. Hører en romlelyd/skranglelyd når jeg jekket opp det høyre framhjulet og snurret det rundt. Jeg har kjørt noen mil med defekt drivakselmansjett på venstre framhjul, og muligens defekt drivknute, men kan dette føre til at hjulene låser seg helt?! Eller er det et hjullager som er defekt? Har ikke hørt noen ulyd fra lageret i det heletatt... Kan dette være defekt differensial? Noen som har vært borti dette før?!
mowz Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Vet at du kan få problemer hvis du kjører knuta tørr som du gjør med ødelagt drivakselmansjett hvis du ikke smører den inn med fett... Men akkuratt hva som har skjedd er litt værre og vitre. har du ikke satt den på verksted?de vet vel svaret?
T.R.Melum Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Vet at du kan få problemer hvis du kjører knuta tørr som du gjør med ødelagt drivakselmansjett hvis du ikke smører den inn med fett... Men akkuratt hva som har skjedd er litt værre og vitre. har du ikke satt den på verksted?de vet vel svaret? Var under der å sjekket senest idag, men jeg mener det var nok fett på. Muligens jeg vurderte feil. Dette skjedde bare for et par timer siden, så nå står den på en Falken-bil klar til å kjøres til Strandveien Auto i morgen tidlig. Heldigvis har jeg fortsatt garanti fra forhandler!
mowz Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 ok hvis den var innsmurt med fett ville jeg tro det var en annen feil med drivverket som førte til dette her.... men kan ikke si hva desverre. får håpe du får fiksa det snart og billig:) lykke til
T.R.Melum Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Fordelings kasse/diff miligens. ja..? Vil ikke denne gi meg et forvarsel og ikke kutte momentant? Blir spennende å høre hva verkstedet finner ut i morgen... Uansett litt kjipt at slikt skjer!
lillepål Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Høres jo egentlig ut som drivknute havari... Knuta kan være ødelagt sjølom det er fett der, kan ha blitt skadet av grus e.l. som har blandet seg med fettet når mansjetten har vært defekt (fett+grus=god slipepasta). Og da liker ikke kulene i knuta seg så godt...
bmw-m535 Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 merkelig at det kan være drivknuten da. jeg kjørte med gåen mansjett i to måneder på audien min, bare tok av drivknuten, vaska den ordentlig og fylte på¨nytt fett og ny mansjett. skjedde aldri noe med den siden.
lillepål Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 merkelig at det kan være drivknuten da. jeg kjørte med gåen mansjett i to måneder på audien min, bare tok av drivknuten, vaska den ordentlig og fylte på¨nytt fett og ny mansjett. skjedde aldri noe med den siden.Var audi jeg hadde også, men min gikk ikke så lenge med ødelagt mansjett... Kommer vel sikkert litt ann på hvor og hvordan man kjører også...
T.R.Melum Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 merkelig at det kan være drivknuten da. jeg kjørte med gåen mansjett i to måneder på audien min, bare tok av drivknuten, vaska den ordentlig og fylte på¨nytt fett og ny mansjett. skjedde aldri noe med den siden.Var audi jeg hadde også, men min gikk ikke så lenge med ødelagt mansjett... Kommer vel sikkert litt ann på hvor og hvordan man kjører også... Ja, jeg har kjørt litt på grusveier av og til så det kan jo hende at det har kommet mye støv og dritt på knuta... Håper at dette er årsaken og at det ikke er defekt diff eller girkasse/kløtsj.
T.R.Melum Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 Da blir det M-technik i Trondheim som skal finne feilen og reparere bilen pga at det var dem som hadde ledig time raskest. Strandveien Auto var fullbooket i lang tid fremover. Er det noen her som har erfaringer fra dette verkstedet?
T.R.Melum Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Da har EMM Sport service funnet feilen. Drivaksel foran og diffen er gåen. Mest sansynlig drivknuten som var forløperen til at alt gikk til helvette! Takk gud for garanti!
lillepål Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Da er det godt med garanti ja. Godt å høre det løser seg da..
330xi Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Shit...jeg kjørte en stund med gåen mansjett på min...merka d ikke før jeg skulle skifte om fra vinter til sommerhjul i vår. Aner ikke hvor lenge den var gåen, men tror ikke det kan ha vært lenge. Uansett glad jeg ikke var like uheldig som deg!
T.R.Melum Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Shit...jeg kjørte en stund med gåen mansjett på min...merka d ikke før jeg skulle skifte om fra vinter til sommerhjul i vår. Aner ikke hvor lenge den var gåen, men tror ikke det kan ha vært lenge. Uansett glad jeg ikke var like uheldig som deg! Håper du har rengjort og smurt inn drivknuta skikkelig før du bytta mansjett. Noen som vet om en 325xi diff passer og funker på 330xi??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå