Gå til innhold

Senking av E46

ready2ride
 Share

Anbefalte innlegg

Det ligger sikkert flere innlegg om senking av E46 på dette forumet, men etter å ha irritert meg over hvor inni hampe rævva tregt siden surrer rundt så legger jeg inn ett nytt innlegg...

Skal senke min E46 318 touring etter å ha satt på 18" felger. Jeg har tidligere brukt HR fjærer og Bilstein dempere på gamle Poloen min, men snakka med Kollevold som anbefalte justerbare koni dempere med justerbart senkesett. Noen som har erfaringer med disse på touring og evntuelt hvor lang tid det tar å installere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ready2ride skrev:
anbefalte justerbare koni dempere med justerbart senkesett.

Skjønte ikke helt det der men.. :wink:

Jeg har ikke noen erfaringer med Koni selv, men har hørt både positivt og negativt om de, men mest negativt.

Det spørs jo hvor mye penger du skal legge i det også. Jeg ville ha kjøpt kun vanlige senkefjærer fra en annerkjent leverandør (f.eks. Eibach eller H&R), enn å kjøpe ett justerbart understell, hvis formålet er å få den litt lavere.

Man bruker som regel noen timer på en kveld for å montere dette, men allt kommer selvsagt ann på kunnskap og tilgang til verktøy. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbart senkesett er vel egentlig ikke nødvendig. Bare greit dersom du skal ha den veldig lav på sommeren og så mye høyere på vinteren. Holder det med en høyde hele året bør du heller spare de pengene.

Tidsmessig går det vel 4-5 timer vil jeg tro. Så lenge du har "litt" peil på slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte justerbare men har nå fjører på vei.

Fordelen med justerbart er jo at du kan fintune nøyaktig høyden du vil ha, og kan justere opp om vintern. ( Noen justerbare blir jo lave selv på høyeste innstilling, og da er det jo liten vits)

Fordelen med kun fjører er jo hvertfall prisen :)

Ulempen er jo om den blir for høy eller lav i forhold til det du vil ha.

Jeg HÅPER det blir perfekt på min bil nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...