Bimmerlars Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Gjorde en liten innsats i dag også. Festet og justerte panseret og lagde til en aluplate på dørken på førersida. Synes dere jeg skal lakkere panseret matt svart? Billigere å kjøpe litt svart industrilakk enn BMW lakk til tusen kroner litern Rusten batteriplate. Godt den skal fjernes, da batteriet flyttes bak. Sandblåst litt forstillingsdeler. Rusten travers. Lurer på om ikke jeg bytter den istedenfor å rustsveise den. Får se mer på det senere. Gamle foringer ut og inn med nye i delrin. Tok ikke bilder av di nye foringene bak, men er altså byttet traversforinger og bærearmsforinger. Differensialforingen monterer jeg når diff med brems er i hus! Bakstillinga på plass igjen Eksentriske bærearmsforinger i delrin foran Plata på gulvet Her er da panseret på plass. Som nevnt over her, er jeg usikker på fargen jeg skal ha på det
e30 tic Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 hvorfor monterer du opp ubehandla sandblåste deler på bilen?
Bimmerlars Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Alt som er sandblåst er behandla. Zinkgrunna. Det eneste jeg ikke har gjort noe mer med etter zinken er traversen foran, da den skal rustsveises evnt. skiftes. Bakstillinga og bærearmene foran er behandla godt med bengalakk. Får se hvordan det holder
Bols'n Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Dette blir jo gode greier... Lykke til med bilen.. Skal bli artig å se hvordan det blir til slutt.. Hadde kansje blitt små kult med svart panser..
Bimmerlars Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Da er Black Diamond bremseskiver og Ferodo DS2500 klosser på vei!
Bimmerlars Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Takk Har smått begynt på motoren også nå.. Den morsomste delen av alle bilprosjekt
Bimmerlars Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Skrevet Juli 21, 2008 Turbo groove skiver og Ferodo DS-2500 klosser til bakbremsen er på vei! Selvsagt også håndbrekkdeler. Har demontert bilen klar til sandblåsing og rustsveising av motorrommet. Bla. en stygg sprekk under sikringsboksen (gjenganger på E30) Motorrommet vil bli lakkert i matt svart "rally lakk" Det er en hard lakk som tåler at man skrur litt uten at den blir ødelagt. Kommer noen bilder etterhvert.
Bimmerlars Skrevet September 23, 2008 Forfatter Skrevet September 23, 2008 Da er bremser ferdig rundt hele og venter igrunn bare på å få frakta den til lakkering av motorrom. Har fått tak i en annen motor til bilen nå. Setter inn en M50B25 med vanos. Har begynt å tilpasse den for E30!
E30_Dale Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Er sikkert bare jeg som tar feil men er det ikke meningen at hullet i de eksentriske foringene skal peke innover?
heltn Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Heisann! flott prosjekt! Hvor festa du di øverste panserlåsene? kan jeg få bilde av det?=)
Bimmerlars Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Poenget med eksentrisk foring er å flytte på den ytre bærekula, slik at fjærbeinet dras til mer positiv caster. Jeg mener at dette er riktig, men er jo mulig jeg har blingsa såpass at det er feil. Etter hva jeg kan skjønne stemmer det, men er kanskje noen fler som avkrefte/bekrefte det? Skal prøve å få til et bilde av panserlåsmonteringa
///christian Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Oi oi, for et prosjekt. Ser bra ut. Hvor mange lapper har du brukt ca da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå