Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde en liten innsats i dag også. Festet og justerte panseret og lagde til en aluplate på dørken på førersida.

Synes dere jeg skal lakkere panseret matt svart?

Billigere å kjøpe litt svart industrilakk enn BMW lakk til tusen kroner litern :lol:

DSC01052.jpg

Rusten batteriplate. Godt den skal fjernes, da batteriet flyttes bak.

DSC01053.jpg

Sandblåst litt forstillingsdeler. Rusten travers. Lurer på om ikke jeg bytter den istedenfor å rustsveise den. Får se mer på det senere.

DSC01056.jpg

DSC01057.jpg

Gamle foringer ut og inn med nye i delrin. Tok ikke bilder av di nye foringene bak, men er altså byttet traversforinger og bærearmsforinger.

Differensialforingen monterer jeg når diff med brems er i hus!

DSC01058.jpg

DSC01059.jpg

Bakstillinga på plass igjen

DSC01064.jpg

DSC01066.jpg

Eksentriske bærearmsforinger i delrin foran

DSC01067.jpg

Plata på gulvet

DSC01061.jpg

Her er da panseret på plass. Som nevnt over her, er jeg usikker på fargen jeg skal ha på det

DSC01062.jpg

DSC01063.jpg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Alt som er sandblåst er behandla. Zinkgrunna.

Det eneste jeg ikke har gjort noe mer med etter zinken er traversen foran, da den skal rustsveises evnt. skiftes. Bakstillinga og bærearmene foran er behandla godt med bengalakk. Får se hvordan det holder

Skrevet

Dette blir jo gode greier... Lykke til med bilen..

Skal bli artig å se hvordan det blir til slutt..

Hadde kansje blitt små kult med svart panser..

• 4 months later...
Skrevet

Turbo groove skiver og Ferodo DS-2500 klosser til bakbremsen er på vei! Selvsagt også håndbrekkdeler.

Har demontert bilen klar til sandblåsing og rustsveising av motorrommet. Bla. en stygg sprekk under sikringsboksen (gjenganger på E30)

Motorrommet vil bli lakkert i matt svart "rally lakk" Det er en hard lakk som tåler at man skrur litt uten at den blir ødelagt.

Kommer noen bilder etterhvert.

• 2 months later...
Skrevet

Da er bremser ferdig rundt hele og venter igrunn bare på å få frakta den til lakkering av motorrom.

Har fått tak i en annen motor til bilen nå. Setter inn en M50B25 med vanos. Har begynt å tilpasse den for E30!

Skrevet

Poenget med eksentrisk foring er å flytte på den ytre bærekula, slik at fjærbeinet dras til mer positiv caster. Jeg mener at dette er riktig, men er jo mulig jeg har blingsa såpass at det er feil. Etter hva jeg kan skjønne stemmer det, men er kanskje noen fler som avkrefte/bekrefte det?

Skal prøve å få til et bilde av panserlåsmonteringa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...