martsimo Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Har litt problemer med klimaanlegget i min 730ia... Kommer stort sett bare kald luft. Komme varm luft av og til, men virker som det stort sett er tilfeldig.. Noen som har vært borti dette?
bimmermann Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Hei der Jeg hadde tatt en service på dette. kan være at du mangler veske på aggregatet. dette koster 1000/1500 på et vanlig bilverksted.........
vegard89 Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 sjekk om det er veske på aggregatet ja.. kan være et tegn til det..
dvil Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Har ikke greie på hvordan ditt anlegg er styrt, men synes ikke det høres sannsynlig ut at mangel på gass er problemet (ihvertfall ikke bare det). Du sier ikke noe om kupeen er for varm eller for kald. Hvis du mangler varme kan det hende du har luft i kjølesystemet, eller dårlig vannpumpe. Ellers vil jeg tro du har problemer med styresystemet. E39, som jeg begynner å kjenne litt, har små stepmotorer som kjører spjeld og ventiler. En av disse kan tulle (hvis det er sånne på din bil da...).
martsimo Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Skrevet Juli 30, 2007 ok.. takk for svar. Når jeg stiller inn klima på varmt kommer det som regel ikke varmt.. bare av og til.. Får kjølig luft dersom eg setter på det kaldeste... Så det virker den veien, kun varme som ikke virker.
dvil Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Hei igjen, Gjorde et kjapt søk på nettet. Kan denne hjelpe deg? http://www.bimmerboard.com/forums/posts/59836/ Dersom du har stabil temperatur på motoren og nok vann på systemet, tipper jeg du har løsningen der. Enten ved aux.pumpa eller styreventilen(e). Ellers kan du sikkert få svar ved å ta en diagnose.
martsimo Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Skrevet Juli 30, 2007 takk skal du ha.. Det er ellers stabil temperatur på motor ja.. så det kan nok være en mulighet dette ja..
drno Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Kjenner ikke E38 så godt, har de viftemotstand på samme måte som E39? Gåen motstand er jo typisk årsak til slike symptomer på E39.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå