Ingebrigtsen Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Hallo Jeg solgte en bil på nyåret hvor vi skrev kontrakt på at årsavgift skulle betales av kjøper. Dette var også noe jeg poengterte gang på gang til han og hvor han sa han skulle gjøre dette.. Nå for noen uker siden får jeg en purring på den aktuelle årsavgiften hvor det står at tross purringer på ny eier så er ikke denne betalt og det er derfor mitt ansvar for å få betalt denne innen 23 juli ellers går den til tvangsfordring. Jeg har vært i kontakt med han som kjøpte bilen og han sier han solgte bilen videre og at han derfor ikke er innterisert i å betale den regningen da han hadde gjort en avtale med enda en ny eier om at han skulle betale den. Jeg sier at han har jo en forpliktelse ovenfor meg ang den årsavgiften og at hva han har gjort i ettertid ikke har noe med vår avtale å gjøre.. Men han nye har jo en forpliktelse ovenfor meg sier han da så jeg skjønner at han ikke er innterisert i å gjøre opp dette tross vår kontrakt hvor det står svart på hvitt at det er han som skal betale denne.. Jeg vil også nevne det at bilen faktisk står fortsatt på han jeg solgte til og det er ikke levert inn ny salgsmelding etter det så jeg tror det er løgn alt sammen.. Så nå ser det ut som jeg blir sittende med tvangstrekk på denne regninga da... Hvordan må jeg nå gå fram for å kreve han for disse pengene hvis han ikke vil gjøre opp for seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 bare drit i å betale. da kommer jo politi/biltilsynet og henter skiltene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 bare drit i å betale. da kommer jo politi/biltilsynet og henter skiltene Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Til slutt må du betale uansett visst ikke noen andre gjør det. du sto som registrert eier 1januar. Du skulle tatt 2900mer for bilen så betalte du årsavgifta. Husk det neste gang da .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Til slutt må du betale uansett visst ikke noen andre gjør det. du sto som registrert eier 1januar.Du skulle tatt 2900mer for bilen så betalte du årsavgifta. Husk det neste gang da .. han må da vel kun betale avskiltingsgebyret som er på ca 1000,- eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Kan ikke huske at de går inn med noe trekk osv. Er vel skilter og godkjenning det spøker for? Har ikke adr til tjommien da? Ville klipt dem selv jeg bla... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Nei, sånn jeg mener det er så må du betale årsavgifta visst du sto registrert som eier av bilen 1januar. Men sikkert noen her som vet det sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 men det er vel ikke noe problem hvis de har skrevet kontrakt på at kjøper skulle betale... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 hvis det er kontraktfestet og du fortsatt har kontrakten er det null problem. si til fyren at enten må han betale, ellers går du videre med saken. Han har ingen ting å stille opp med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Som erlend_p her seier, så for all del ikkje betal! Om det blir meir trøbbel så kan du berre skaffe deg advokat. Så lenge du har kontrakten har du absolutt ingenting å frykte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Om det ikke blir betalt, så er det du som ender opp med innkasso på dette og annmerkninger ved tanke på lån i ettertid. Betal nå.. Finn bilen og riv skiltene av den!! Innformer han du solgte bilen til at den er betalt og du SKAL ha kroner. Det har han skrevet under på. Deretter er det vel en anmeldelse om forholdet som er veien og gå kanskje. Jeg for min del hadde bare underrettet vedkommende om en tidsfrist på betalingen. Etter dette kommer usaklig dumme ting til og skje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2007 Gutter en ting, det er ingen tvil om at myndighetene går på meg med tvangstrekk så lenge jeg stod som eier 01.01.. Det er sånn de har sikret seg at de får inn pengene sine det.. Det er helt klart at jeg har en kontrakt hvor det står svart på hvitt at han skal betale så at jeg kan kreve han for beløpet er heller ingen tvil.. Spørsmålet er hvordan får man krevd han for dette hvis han bare driter i meg og hele avtalen? Jeg vet ca hvor han bor bare det at der han bor har de ingen gateadr alle har bare adr som er navnet på stedet.. Jeg har vært der for å prøve og lokalisere bilen men så den ingen steder. Det var litt vanskelig å lete og da for hus og gårder lå litt spredd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 betal for all del avgifta sjøl! de trekker både den og avgifta for forsein betaling! dette tar de rett av lønnskontoen din! been there.. done that... så kan du eventuelt kvæle,riste,skremme vannet av den dusten som kjøpte bilen din. Du har ingenting å stille opp med mot staten.. sto du som eier 01.01.2007. skal du og betale avgifta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Det er helt klart at jeg har en kontrakt hvor det står svart på hvitt at han skal betale så at jeg kan kreve han for beløpet er heller ingen tvil..Spørsmålet er hvordan får man krevd han for dette hvis han bare driter i meg og hele avtalen? Du ringer ein advokat. Advokaten sender så eit brev til denne greie karen der det blir forklart at han har å betale, ellers vil saken komme opp for forliksrådet, evt. tingretten viss det ikkje fører fram. Der er du garantert at han blir dømt til å betale årsavgifta, pluss alle saksomkostningane dine, noko som kan bli vesentleg dyrare enn avgifta i seg sjøl. Så tek du kontakt med ein advokat så går det nok ikkje lange stunda før avgifta er betalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Det er helt klart at jeg har en kontrakt hvor det står svart på hvitt at han skal betale så at jeg kan kreve han for beløpet er heller ingen tvil..Spørsmålet er hvordan får man krevd han for dette hvis han bare driter i meg og hele avtalen? Du ringer ein advokat. Advokaten sender så eit brev til denne greie karen der det blir forklart at han har å betale, ellers vil saken komme opp for forliksrådet, evt. tingretten viss det ikkje fører fram. Der er du garantert at han blir dømt til å betale årsavgifta, pluss alle saksomkostningane dine, noko som kan bli vesentleg dyrare enn avgifta i seg sjøl. Så tek du kontakt med ein advokat så går det nok ikkje lange stunda før avgifta er betalt men kjære deg! den som står som eier 01.01.07 er ansvarlig for att årsavgifta kommer inn på kontoen til den glupske staten vår uansett!! de driter da en lang dag i om att forrige eier ikke har klart å ordne dette på folkelig vis!! det er en av grunnene til att de kan gå så langt som å trekke det av lønna vår! Var plenty biler som vart omregga rett før nyttår før. Kun fordi nye eier kunne kjøre til de vart stoppa/avskilta. men da uten kostnad for nye eller gammle eier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå