Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Takk. Skulle noen ha et stab.stag, som går mellom støtdempertårna, så er jeg intr. i og kjøpe. Og skinn seter bak fremme, med dørtrekk. Må være i grei stand, og ikke koste alt for mye.
Ingebrigtsen Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Du dette har jeg klart flere ganger selv.. Det jeg har gjort da er å finne et bor like stort eller litt mindre enn bunn av gjengene å borre opp med. Da er det bare å pirke ut restene etterpå
Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Takk for svaret jokkalin. Har tatt på litt rustløser, gjentatte ganger, siden i går. for og prøve og løsne nipelen mest mulig fra gjengene.Så tenkte jeg skulle prøve meg i morgen.
Ingebrigtsen Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 ja dette her klarer du helt fint å fikse, det er jeg helt overbevist om:)
Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Takk igjen for din moralske støtte. Men man er spent når det er første gangen man gjør noe. Feilmarginen her er zero. Ha en fortsatt god sommer.
Ingebrigtsen Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Metallet i luftenippel er så mykt og så er den jo hul og så det er bare å borre veldig sakte og forsiktig:) prøv først med et bor som du vet er mindre enn bunn av gjengene og se hva som skjer da:)
Riefarn Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 skjedde samme med min når jeg demonterte bilen i fjor... prøvde det meste, men kunne til slutt bare gi opp og kjøpe ny calipper... men får håpe du får det til..
Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Det gjør jeg og. Da jeg bor i Oslo, er det flere muligheter og få fikset det. Har bestemt meg for og sjekke litt rundt, til jeg finner en som har gjort det før, og fått det til. En persjon som Jokkalin Det er vel med brukket nipel, som alt annet her i livet, trening gjør mester. Satser på og finne en mester
Positiv Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 Måtte bare prøve selv og få nippelen ut, men glem det. Nippelen var godt rustet fast i kalipteren, så det var ikke særlig pent, når jeg hadde gjort meg ferdig. Men man ble en erfaring rikere, og en kalipter fattigere. Så til alle dere der ute som har en kalipter til en e-28 535. Ta kontakt. Haster
Ingebrigtsen Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Har du prøvd å borre ut eller? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det skulle gå
Positiv Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 Det stemmer. Og prøvde og skru ut med grisepikk. Det gikk nok dårlig.
Sir Hofstad Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Man lærer av erfaring.... Har holdt på mye med bremser og det er bestandig en grunn til at nippel knekker,sier noe om tilstand til gjenger og kaliper. Metallet i kaliper er også et punkt.
Ingebrigtsen Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Uff grisepikk er ikke så bra å bruke Men du kan ikke bare kjøpe en gjengetapp på biltema og gjenge opp igjen da?
Dirty Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 klarte å knekke min igår doh! knakk så langt ute at den ikke lekker! så for meg er det bare å lufte på bremseslangen er jo akkuratt det samme !
Positiv Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 Tok med den gamle i dag til clutch og brems i Oslo, og bestilte en ny en (overhalt) Koster meg ca. 1.200,- Den gamle var også treg når jeg skulle presse inn stempelet, så det var vel bra med rust der. Så sum sumarum, er det greit nok. Smil til livet, og livet smiler til deg. Ha en fortsatt god sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå