|Andreas| Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Tok ut setene for å rense teppet i bilen og da måtte jeg ta ut en kobling som var koblet i setet. Vet ikke helt hva den var kobla til, har ikke varme i setene, men nå lyser airbag lyset. Kan det være noe med at jeg fjæren denne koblingen? Kjøre bilen litt uten seter også...
Arild G. Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 i passasjerstolen så er det ei sensormatte som føler på om det sitter noen i stolen. hensikten med den er at ved kollisjon så skal airbagen på passasjersiden løse ut kun visst det sitter noen der. du må nok til et bmw verksted å få resatt lampa. betalte 100kr hos et verksted her i molde en gang for å få resatt den. hadde du latt vere å skrudd på tenninga med den kontakten ute, så hadde ikke lampa tennt
|Andreas| Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 hadde du latt vere å skrudd på tenninga med den kontakten ute, så hadde ikke lampa tennt Det var det jeg tenkte jeg også, jaja Er det ikke en slik sensor i fører stolen? Måtte plugge ut en kontakt der også. Vil ikke airbagen løse seg ut nå eller?
Arild G. Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 er vel normalt ikke i førerstolen nei. når bilen kjører så sitter det vel bestandig noen i den stolen, så det trengs jo ikke sensor der visst du har plugga sensoren inn igjen så tror jeg systemet skal fungere normalt. bare at det har vert registrert en feil i systemet, og da lyser lampa helt til du har vert på verksted å resatt den. visst sensormatta er ødelagt eller ikke plugga i, så tror jeg begge airbaggene løser ut ved kollisjon. selv om det ikke sitter noen i passasjerstolen.
MartinE39 Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Er ikke dyrt å få resatt systemet. De bare leser av feilen og sletter den;) Stemmer det med den sensormatten. Fattern måtte bytte i sin e46, og det tror jeg kostet noen lapper, men din er mest sannsynlig inntakt så det er vel bare å stikke innom et verksted så de kan rette opp feilen.. Men bare så du er obs på det så skal det visst ikke så allverdens til å ødelegge den sensoren, han som fikset fattern sin sa at det værste var å sette kneet ned i setet hvis man f. eks skal bøye seg inn i bilen å hente noe... Hadde visst hatt en del slike tilfeller!
S. Gunstad Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Men bare så du er obs på det så skal det visst ikke så allverdens til å ødelegge den sensoren, han som fikset fattern sin sa at det værste var å sette kneet ned i setet hvis man f. eks skal bøye seg inn i bilen å hente noe... Hadde visst hatt en del slike tilfeller! Amen
2001e46coupe Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Varmetrådene i setet kan jo ryke hvis du setter kneet i de også!
|Andreas| Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 har samme prob. Har du kjørt uten seter du også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå