Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut setene for å rense teppet i bilen og da måtte jeg ta ut en kobling som var koblet i setet. Vet ikke helt hva den var kobla til, har ikke varme i setene, men nå lyser airbag lyset. Kan det være noe med at jeg fjæren denne koblingen? Kjøre bilen litt uten seter også...

Skrevet

i passasjerstolen så er det ei sensormatte som føler på om det sitter noen i stolen.

hensikten med den er at ved kollisjon så skal airbagen på passasjersiden løse ut kun visst det sitter noen der.

du må nok til et bmw verksted å få resatt lampa. betalte 100kr hos et verksted her i molde en gang for å få resatt den.

hadde du latt vere å skrudd på tenninga med den kontakten ute, så hadde ikke lampa tennt 8)

Skrevet

hadde du latt vere å skrudd på tenninga med den kontakten ute, så hadde ikke lampa tennt 8)

Det var det jeg tenkte jeg også, jaja :P

Er det ikke en slik sensor i fører stolen? Måtte plugge ut en kontakt der også. Vil ikke airbagen løse seg ut nå eller?

Skrevet

er vel normalt ikke i førerstolen nei. når bilen kjører så sitter det vel bestandig noen i den stolen, så det trengs jo ikke sensor der :)

visst du har plugga sensoren inn igjen så tror jeg systemet skal fungere normalt. bare at det har vert registrert en feil i systemet, og da lyser lampa helt til du har vert på verksted å resatt den.

visst sensormatta er ødelagt eller ikke plugga i, så tror jeg begge airbaggene løser ut ved kollisjon. selv om det ikke sitter noen i passasjerstolen.

Skrevet

Er ikke dyrt å få resatt systemet. De bare leser av feilen og sletter den;)

Stemmer det med den sensormatten. Fattern måtte bytte i sin e46, og det tror jeg kostet noen lapper, men din er mest sannsynlig inntakt så det er vel bare å stikke innom et verksted så de kan rette opp feilen..

Men bare så du er obs på det så skal det visst ikke så allverdens til å ødelegge den sensoren, han som fikset fattern sin sa at det værste var å sette kneet ned i setet hvis man f. eks skal bøye seg inn i bilen å hente noe... Hadde visst hatt en del slike tilfeller!

Skrevet

Men bare så du er obs på det så skal det visst ikke så allverdens til å ødelegge den sensoren, han som fikset fattern sin sa at det værste var å sette kneet ned i setet hvis man f. eks skal bøye seg inn i bilen å hente noe... Hadde visst hatt en del slike tilfeller!

Amen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...