kje Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Det høres høye og hyppige tikk fra min m50b20. Tenkte med en gang ventilene, men disse høres så vidt i bakgrunnen, -litt hyppigere... Vil karakterisere lyden som høy og skjenerende ettersom det høres godt ved panseret lukket Høres ut som om det kommer fra rundt manifolden. Hva kan dette være, og hvordan kan æ dempe/bli kvitt det? Takker for alle svar og tips i emnet=)
P.O.M. Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Hvilken olje bruker du? Jeg hadde mer ”ulyder” i motoren når jeg brukte Mobil 1 0-40W olje enn det jeg har nå med Biltema 5-50W olje.
Glenno Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Er ikke mere raslelyd da? tenkte på vanos. Er det konstant eller øker det med turtallet,temp på varmen?
kje Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Skrevet Juli 30, 2007 P.O.M.: Skifta nettopp olje og oljefilter. Ingen forskjell... Bruker nå Elf 5w-40. Glenno: Vet ikke hvordan æ skal forklare det, men overdreven tikking er vel mest passende tror æ. Vet bare at det er tydligst når æ legger øret mot manifolden (det området). Øker med turtallet, men da brøler jo resten av motoren høyere og lyden slukes... Altså mest sjenerende på tomgang. Morty999: Det kan være noe så enkelt som det faktisk. Har skrudd altfor lite på bilmotorer til at æ hører forskjell på ulydene Er vel pakninga som er blåst ut da... Noen kjekk måte æ kan forsikre mæ om det er det eller evt ikke? Takker skal dere ha! Kjempemessig!
Sir Hofstad Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 ikke eksos lekasje da? Tror jeg å Helst manifoldpakning som er blåst...
Glenno Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 ikke eksos lekasje da? Tror jeg å Helst manifoldpakning som er blåst... Noen enkel måtte sjekke dette på uten å bytte den først?
Sir Hofstad Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Synes det er enklest å kjenne med fingeren rundt manifoldpakninger, på kald motor helst.
kje Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Takk=) Skal ut å sjekke pakninga nå... Håper det er så enkelt
kje Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Var innom Bavaria i Kristiansand idag for å sjekke et par ting... Spurte angående tikkinga i motoren; han la øre nedtil og pekte ut én ventilløfter som synderen bak alt bråket. ...og æ som overbeviste dere om at det ikke var disse *på med hatten og inn i kroken* Han foreslo en oljetilsetning (rens) som kunne løsne opp denne ventilen, eller å holde ~4500 rpm i rund tre minutter. Er dette reelt? Noen som har prøvd ut oljetilsetning med et positivt resultat? Flott om dere kunne anbefale et merke slik at æ ikke kjøper den berømte katten i sekken... Beklager for villedelsen, men takk!
P.O.M. Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Jeg er i gang med Auto-RX motorrensen: http://www.arxco.no/ Autto-RX er veldig populær i USA. Jeg har også gode erfaringer med Tufoil (http://www.tufoil.com/) oljetilsetning på mine biler, fåes kjøpt her: http://www.topcare.no/ Jeg fortsetter med å bruke Tufoil etter at jeg er ferdig med Auto-RX behandlingen/rensingen.
Glenno Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 qmi motor rens fungerte bra på en m40 motor jeg hadde. Vurder prøve dette på min m50b20 også.
kje Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 P.O.M.: Opplever du tikking fra ventilene dine nå før rensen? Kjempe om du å kunne gi en tilbakemelding på om RX reduserer tikkinga i så tilfelle Har du merket finere gange med Tufoil? Hvis du har erfart stillere gange med disse produktene skal ikke æ være vanskelig, -løper og kjøper=) Gleden av å kjøre symaskin er ikke like stor som man kanskje skulle tro
kje Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 Glenno: Hvor får man tak i QMI? Helt topp om du kan komme med en tilbakemelding på hvordan det funka på din m50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå