Gå til innhold

Tikke/klakkelyder fra m50. Hjelp!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres høye og hyppige tikk fra min m50b20. Tenkte med en gang ventilene, men disse høres så vidt i bakgrunnen, -litt hyppigere... Vil karakterisere lyden som høy og skjenerende ettersom det høres godt ved panseret lukket :( Høres ut som om det kommer fra rundt manifolden.

Hva kan dette være, og hvordan kan æ dempe/bli kvitt det? Takker for alle svar og tips i emnet=)

Skrevet

Hvilken olje bruker du?

Jeg hadde mer ”ulyder” i motoren når jeg brukte Mobil 1 0-40W olje enn det jeg har nå med Biltema 5-50W olje.

Skrevet

Er ikke mere raslelyd da?

tenkte på vanos.

Er det konstant eller øker det med turtallet,temp på varmen?

Skrevet

P.O.M.:

Skifta nettopp olje og oljefilter. Ingen forskjell... Bruker nå Elf 5w-40.

Glenno:

Vet ikke hvordan æ skal forklare det, men overdreven tikking er vel mest passende tror æ. Vet bare at det er tydligst når æ legger øret mot manifolden (det området). Øker med turtallet, men da brøler jo resten av motoren høyere og lyden slukes... Altså mest sjenerende på tomgang.

Morty999:

Det kan være noe så enkelt som det faktisk. Har skrudd altfor lite på bilmotorer til at æ hører forskjell på ulydene :oops: Er vel pakninga som er blåst ut da... Noen kjekk måte æ kan forsikre mæ om det er det eller evt ikke?

Takker skal dere ha! Kjempemessig!

Skrevet
ikke eksos lekasje da?

Tror jeg å 8)

Helst manifoldpakning som er blåst...

Noen enkel måtte sjekke dette på uten å bytte den først?

Skrevet

Var innom Bavaria i Kristiansand idag for å sjekke et par ting... Spurte angående tikkinga i motoren; han la øre nedtil og pekte ut én ventilløfter som synderen bak alt bråket. ...og æ som overbeviste dere om at det ikke var disse :oops: *på med hatten og inn i kroken*

Han foreslo en oljetilsetning (rens) som kunne løsne opp denne ventilen, eller å holde ~4500 rpm i rund tre minutter. Er dette reelt?

Noen som har prøvd ut oljetilsetning med et positivt resultat? Flott om dere kunne anbefale et merke slik at æ ikke kjøper den berømte katten i sekken... :lol:

Beklager for villedelsen, men takk!

Skrevet

qmi motor rens fungerte bra på en m40 motor jeg hadde. Vurder prøve dette på min m50b20 også.

Skrevet

P.O.M.:

Opplever du tikking fra ventilene dine nå før rensen? Kjempe om du å kunne gi en tilbakemelding på om RX reduserer tikkinga i så tilfelle :D Har du merket finere gange med Tufoil? Hvis du har erfart stillere gange med disse produktene skal ikke æ være vanskelig, -løper og kjøper=)

Gleden av å kjøre symaskin er ikke like stor som man kanskje skulle tro :lol:

Skrevet

Glenno:

Hvor får man tak i QMI? Helt topp om du kan komme med en tilbakemelding på hvordan det funka på din m50 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...