mekotrygd Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 er det noen som vet hvordan man får godkjent ombygning fra 520 til m5? snakket med bmw kristiansand, og de sa det var vanskelig..
vetu03 Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Har en kammerat som har fått godkjent dette... Og det var ikke noe problem.. Står Godkjent Ombygd m5 i vognkortet. kan høre med han hva han gjorde...
Stephan.s Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Driver nå med et 520 til 530 prosjekt og BMW norge har sluttet å skrive ut papirer på ombygg på 90 tallet. Så å få hjelp bra autoriserte BMW forhandlere kan være vanskelig, med mindre du treffer på riktig mann. Det går å få dette igjennom hos biltilsynet uten å ha snakket med BMW norge på forhånd, men da må du selv ta deg av alt forarbeidet, og her vil jeg tro trynefaktor kan spille en del. Siste alternativ er å bygge bilen, så få den ned til TÜV i tyskland som koster mellom 15-25000 norske. Da får du papirer på bilen så lenge den går igjennom TÜV sine tester.
Styletech Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 jeg skal bygge om en 520ia til m5 (e34) å har papirer på ombygging som biltilsynet har godkjent..
Stephan.s Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 jeg skal bygge om en 520ia til m5 (e34) å har papirer på ombygging som biltilsynet har godkjent.. Hjelper ikke stort at du sier det med mindre du sier hvordan du fikk det Tror det er mange her som ville takket deg hvis du skrev en liten introduksjon.
Styletech Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 kan si hvordan jeg fikk d, fikk det av en kompis som har fått tak i papiret for hannes ombygging av 520ia til m5.. men har ikke peiling på hvor han fikk det ifra.. det fine med papiret at d ikke står hvilken bil d gjelder, men at det gjelder 520i osv, og biltilsynet har godtatt dette.. det eneste du må gjøre er å få ett bmw verksted til å se over at alt er skiftet i henhold til lista som fulgte papiret.. f.eks Strandveien auto eller emm-sport her i trondheim.. men skal prøve å evt scanne papiret å legge det ut, for ifølge papiret så står det ikke noe om at dette gjelder bestemt bil (rammenummer eller reg nummer) viss jeg ikke husker feil så stod d årsmodell, å d matcha perfekt min. 91 mod. Edit : Hmm han nevte papiret var i fra bavaria
Masus Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Kunne tenke meg å se det dokumentet!! Fint om du får tid til å legge det ut
mekotrygd Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 Kunne tenke meg å se det dokumentet!! Fint om du får tid til å legge det ut hadde vært hel knall:) kjøper en hel m5 94 fra tyskland, koster ca 30 lapper inkl moms.. så er det å begynne tiltaket med å flytte over alt....
Toro Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Først må det jo slenges inn en søknad til biltilsynet om hvilke endringer som skal gjøres på bilen, så er det å vente.. hørt om de som har ventet i nesten 2 år på klarsignal. Vil også tro at delebilen du skal bruke må vises, ellers må du kunne vise frem kvitteringer på delene du bruker.
Styletech Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Kunne tenke meg å se det dokumentet!! Fint om du får tid til å legge det ut Skal se hva jeg kan gjøre har ikke scanner men skal undersøke om noen har
Styletech Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Kunne tenke meg å se det dokumentet!! Fint om du får tid til å legge det ut hadde vært hel knall:) kjøper en hel m5 94 fra tyskland, koster ca 30 lapper inkl moms.. så er det å begynne tiltaket med å flytte over alt.... hmm finner du en m5 94 mod til 30000 ink moms så bør du slå til.. jeg leita i 4 mnd etter en 94 til en pris som passa lommeboka mi, men de ligger nok på 45000-55000 for en som er kjørbar så kommer moms på d i tillegg.. jeg betalte 30000 for min 89 m5, den var helt strøken, og ikke rusla lenger enn 210000 (papirer på alle servicer fra den var ny, og der stod km.stand ) så kom moms i tillegg, men fikk skrevet ned kjøpesummen til 10000 kroner da krangla litt me tollen da de så prisen, de mente det var fikset kjøpesum, men de måtte gi seg da de ikke fant noen andre dokumnter som kunne bekrefte deres mistanke..
Styletech Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Først må det jo slenges inn en søknad til biltilsynet om hvilke endringer som skal gjøres på bilen, så er det å vente.. hørt om de som har ventet i nesten 2 år på klarsignal. Vil også tro at delebilen du skal bruke må vises, ellers må du kunne vise frem kvitteringer på delene du bruker. hmm måtte ikke søke noe som helst jeg i Trondheim, bare sa at jeg ville bygge om min m50 520 ia til m5 å d var greit, eneste de krevde var dokumentasjon at ett godkjent bmw verksted godkjente den modellen for ombygging å at de så over ferdig produkt at alt var skiftet i henhold til papiret.. thats it.. Delebilen trenger de ikke å se, holder me at bmw verkstedet ser at delene er fra bmw m5..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå