Gå til innhold

Noen erfaring med disse dekkene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Må ha nye dekk til en E46, felgene 17", tror de er 8" brede. Har problemer med at de gamle (og slitte) eagle F1 dekkene sporer fælt og at de bråker. Kjører på 215/45/17 nå men vil bruke "orginal" dimensjon. Må da opp i 225 tenker jeg. Har nå sett på dekk til rundt 1000'lappen for stykket. Alternativene er da Falken (http://www.interdekk.no/categories/upcl ... snr=050845). Regal (http://www.interdekk.no/categories/upcl ... snr=164857) eller Kuhmo (http://www.interdekk.no/categories/upcl ... snr=161646). Alle disse er lavpris dekk. Lurer på om noen har prøvd dem. Tenker på dekkstøy, rettningsstabilitet og egenskaper på vått føre ?

Skrevet

På Megahjul i Oslo kan du til under 1000-lappen få f.eks. Toyo Proxes T1R eller Continental Sport Contact 2. Pålegging og balansering kommer i tillegg, men de tar 500kr for dette for alle 4 hjul. Er vel ikke så ille disse dekkene heller?

Skrevet

Har ikke kjennskap til de dekkene du referer til her, men har selv hatt F1 GSD3 på min E46, har nå de ny F1 asymmetric fra Good Year, og må bare si at jeg er godt fornøyd med disse..

Det er i dim 225/45-17 foran og 245/40-17 bak.

Skrevet

Kjøpte Tyfoon Successor 225/45/17. Dekken er meget behagelige å kjøre på, ikke sporing i det hele tatt og stillegående. De er kanskje ikke det tøffeste møsteret, men er vist gode på vått føre (testvinner ble jeg fortalt?). De er continental som lager dem, kan ikke være alt for ille da ? Betalte 4500 inkl omlegging og hele pakka. Deilig å kjøre "ny" bil igjen :)

Lurer bare på dekktrykket, med 2,0/2,4 ser dekken fremme helt flate ut. Kjører dem på 2,4/2,4 nå. Er det en god ide ?

Skrevet

kumho ku31 er best av de du nevner.

sitter bra på både vått og tørt og er relativt slitesterke, hvertfall bedre slitestyrke enn falken. har du 8" brede felger bør du ikke ha smalere enn 225.

edit: så ikke at du allerede hadde kjøpt dekk, er du fornøyd er alt vel.

skal stå dekktrykkstabell i "dørkarmen". bare å følge den.

Skrevet

Jeg kjører også med Eagle F1, og må si jeg kjenner meg igjenn i det du sier! Synes rett og slett det er et pissdekk!

Et dekk jeg derrimot kan anbefale på det sterkeste er Pirelli P Zero!

Vet ikke hvilken pris det er på disse, men ble veldig possitivt overaska over veigrep, sporing og lydnivå på disse dekkene, overgår Eagle F1 på alle måter!

Skrevet

eg hadde toyo proxes på ein calibra for nåken år sida.. var meget imponert over dei dekka... satt meget godt på veien. å det på våt føre også.. einaste som var negativt var at dei vart fort utslitt..

men dette var nåken kjempe dekk!!!

Skrevet

goodyear eagle er vel ikke så gale vel??jeg kjører dunlop sp 9000. er meget fornøyd med disse. kjørte tidligere på noen billige dritt dekker og da ristet bilen min som f... hev på dunlop og ristingen var vekk sammen med sporingen. jeg kan slippe rattet på motor veien uten at bilen stikker av og jeg bor i bergen. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...