Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror dere sikkert at han krasjet den :P

Men han tok den på jobben for og sjekke etter rare lyder jeg har når jeg kjører i homper o.l.

Dette var imidlertid løse deler i bakre del av eksosanlegget.

Men det var mere som feilte bilen min :o

- Høyre stab.stag fremme

- Bremseskivene framme var 1,8mm UNDER minstemål

- Punktet over har resultert i slitte bremseklosser (til tross for at de ble skiftet på EU-kontroll i desember, og var eneste punkt som var feil på kontrollen)

- Høyre demper forran er ødelagt

- Slitte bakdekk (haha, dette visste jeg da :P)

- Dugg i tåkelys (dette visste jeg også, men har prøvd og tette med sikafleks til liten nytte)

Fikk jo DEN rapporten!

Det jeg lurer på er:

Hvor får jeg tar i ett senkesett som går ant å kjøre med? Har Apex fjærer fremme og bak og det er stivt som f.... Tenger jeg bytter dempere og fjærer fremme (ønsket senk: 40 til 50mm).

Hvor får jeg tak i ny bakpotte med fin brummelyd? Ønsker og tror ikke jeg får 10hk ekstra med effektanlegg, vil bare ha en fin brummelyd på lave turtall.

Takker for all hjelp =)

Skrevet

Hvis du senker over 40mm bør du vel bytte dempere også. Men du MÅ jo ikke gjøre det...

Men det kan gjerne være vanskeligere å skaffe senkesett til 1991 modellen enn de andre. Men du er gjerne klar over at det er forskjeller fra 91 og 92>

Men; Bremseklossene blir jo ikke mer slitte pga at skivene slitte. Med mindre skivene er skjevt slitte/rustekanter..

Selger tåkelys på biltema. 349,- tror kvaliteten er bra også :)

Skrevet

Jeg må bytte dempere, som du ser er den ene demperen gåen. Ja, jeg er desverre klar over at det er litt verre å oppdrive senkesett til 91-modellen :(

Merker ingenting ved hard bremsing eller noe, rart at bremseklossene fremme skal være slitt når de ble byttet i desember men ikke bremseklossene bak som aldri har vært byttet under mitt eie (ca. 1,5 år).

Skal sjekke ut om tåkelysene kanskje dugger fordi jeg mangler de dekslene som skal være bak pærene (har bare plast og teip rundt).

Skrevet
Nå tror dere sikkert at han krasjet den :P

Men han tok den på jobben for og sjekke etter rare lyder jeg har når jeg kjører i homper o.l.

Dette var imidlertid løse deler i bakre del av eksosanlegget.

Men det var mere som feilte bilen min :o

- Høyre stab.stag fremme

- Bremseskivene framme var 1,8mm UNDER minstemål

- Punktet over har resultert i slitte bremseklosser (til tross for at de ble skiftet på EU-kontroll i desember, og var eneste punkt som var feil på kontrollen)

- Høyre demper forran er ødelagt

- Slitte bakdekk (haha, dette visste jeg da :P)

- Dugg i tåkelys (dette visste jeg også, men har prøvd og tette med sikafleks til liten nytte)

Fikk jo DEN rapporten!

Det jeg lurer på er:

Hvor får jeg tar i ett senkesett som går ant å kjøre med? Har Apex fjærer fremme og bak og det er stivt som f.... Tenger jeg bytter dempere og fjærer fremme (ønsket senk: 40 til 50mm).

Hvor får jeg tak i ny bakpotte med fin brummelyd? Ønsker og tror ikke jeg får 10hk ekstra med effektanlegg, vil bare ha en fin brummelyd på lave turtall.

Takker for all hjelp =)

Til effektanlegg vil jeg anbefale enten Bose eller Supersport fra GS.

Jeg er ikke helt sikker på hvor man får tak i Bose lenger, men faren min kjøpte det til sin E36 320 cab, og den har FIN lyd! Mørk og god!

Og til senking ville jeg ha kjøpt Apex fjærer og Bilstein fjærbein, f.eks 40/20, jeg har det på min. Og det er utrolig pent syntes no jeg!

Hjulbuene går akkurat pent over dekkene, det ser ordentlig ut!

Skrevet

Til effektanlegg vil jeg anbefale enten Bose eller Supersport fra GS.

Jeg er ikke helt sikker på hvor man får tak i Bose lenger, men faren min kjøpte det til sin E36 320 cab, og den har FIN lyd! Mørk og god!

Og til senking ville jeg ha kjøpt Apex fjærer og Bilstein fjærbein, f.eks 40/20, jeg har det på min. Og det er utrolig pent syntes no jeg!

Hjulbuene går akkurat pent over dekkene, det ser ordentlig ut!

Takk for tipset :) skal se om jeg finner nettsider med Bose, hvis ikke blir det sikkert supersport.

Hvordan er det å kjøre med? Hvor stivt fra en skala fra 1 til 10? Men er enig i at 40/20 er en pen senk :)

Har jo apex fjærer nå på orginale dempere forran, og gule koni bak.. og på skalaen er dette 1000 :P

Skrevet

Bare hyggelig :)

På en skala fra 1-10 vil jeg kanskje gi det en 5?

Jeg syntes hvertfall det er behagelig samtidig som det er LITT sportslig da :P hehe.. om du skjønner. Sitter godt i svinger osv.

Tror jeg ville kjøpt Bilstein både foran og bak :)

Hele settet mitt koster vel ca 4500

Skrevet
Hvis du senker over 40mm bør du vel bytte dempere også. Men du MÅ jo ikke gjøre det...

Men det kan gjerne være vanskeligere å skaffe senkesett til 1991 modellen enn de andre. Men du er gjerne klar over at det er forskjeller fra 91 og 92>

Men; Bremseklossene blir jo ikke mer slitte pga at skivene slitte. Med mindre skivene er skjevt slitte/rustekanter..

Selger tåkelys på biltema. 349,- tror kvaliteten er bra også :)

Har de tåkelys til BMW? Tror du de har ledningsnett også?? :)

Sorry, OT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...