Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Så lenge det ikke er noen flate ventiler eller noe sånn er det bare å få justert kjedet riktig igjen. Ikke noe en bør gjøre selv hvis en ikke har peiling

Skrevet

En ting er sikkert model er denne 318 maskinen og er det en m40 er det reggreim ikke kjede!

er 99% sikker på at grunnen er slitt kam! er et problem på m40 maskinene! bare søk her på forumet så finner du mye info om smøring osv som er drårlig.

bytt kam så er den Nok toppers igjen!

ta av topplokket og se på tennene på kammakslingen! ser det fort!

Skrevet

Enig der. Har M40 selv, skiftet kam og vippearmer, da fant den frem turtallet igjen:) Koster fantastisk mye å få dette fikset, er nesten best å bare få tak i en annen motor som er en anelse friskere.

Problemet med min var at den forrige eigeren hadde kjørt doningen på mineralolje, tjukk som sirup, som medførte laber smøring av kam.

Dersom du velger å skifte kammen og armene, bytt regreima i samme slengen! Duverden så fort de går i stykker på disse motorene! Ikke rart etterfølgeren M43 har kjede...

Skrevet

er det som er problemet. har akkurat bytta kammen. er nytt oljesmøringsrør og skrue oxo. d er mineralolje på den nå da, mn d kan da umulig ha no og gjørra med at den ikke drar lenger enn til 4k? eller?

mvh

thorbis

Skrevet

jeg har M42 eller er det M43 motor i min 98 mod , husker ikke helt hvilket nummer det er , men er det enkelt å bytte kam på min da eller ? kan ikke huske å ha sett noen DIY på dette.

Skrevet

Hva mener du med at den ikke drar lenger enn til 4000 rpm?

Bare vil den ikke mer, eller begynner den å fuske?

Skrevet

jeg har samme dritten på min , men min drar til 5000 rpm og der kutter den, kan det være kammen som er gåen da slik som nevnt tidligere ? har vurdert å prøve å bytte men er usikker på hvor stor operasjon det egentlig er , og hva nye deler koster.

Skrevet
jeg har samme dritten på min , men min drar til 5000 rpm og der kutter den, kan det være kammen som er gåen da slik som nevnt tidligere ? har vurdert å prøve å bytte men er usikker på hvor stor operasjon det egentlig er , og hva nye deler koster.

Har akkurat samme problem på min!

Gir seg på 5000rpm hver gang!

Har vanskelig å tro at det er kammen... Noen som vet hva som kan være galt??

Bilen er litt tungstartet når den er kald ogs, men vet ikke om det har noen sammenheng!

Skrevet

min starter helt fint uten problemer, har tenkt litt i baner at bilen kan gå i nødmodus som noen har nevnt , men skjønner ikke helt hva som kan foresake det heller

Skrevet

Er det noen måte å finne ut om bilen er i nødmodus?

Jeg tenkte jeg skulle prøve å bytte ut pluggledningene på bilen, og se om det kan være problemet!

Siden det alltid er 5000 rpm den kutter på, tror jeg ikke det er bensinproplem, men kanskje det er en viss spenning som kommer ved 5000 rpm som kablene eller noe annet ikke tåler?

Jeg vet ikke helt selv, er ikke mekaniker så hjelp mottas med takk :P

Skrevet

hvis du prøver å bytte pluggledningene må du si fra hvilket resultat du får, er helt på tuppa etter å finne ut av dette problemet!!!!

å finne ut om bilen går i nødmodus finner de vel fort ut hvis du drar på verksted å tar diagnose på bilen tenker jeg, skulle gjort det jeg men er så forbanna lang ventetid her på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...