Hansh Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 I følge en kompis av meg som driver verksted er disse symptomene noe man skal følge med på fordi de tyder på problemer med coilene, og dette er visstnok en veldig vanlig feil på flere av BMW sine seksere. Jeg slenger meg altså på og foreslår å få sjekket coilene.
twindekk Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Da har min vært bra i ca 1 døgn. Så kom det igjen. Idag stoppet den nesten helt opp. Gikk bra en liten stund så ville den ikke dra mer uansett på flat pedal og lite gass osv. Jeg svingte da av veien og lot den stå på tomgang. Da kom den seg igjen og gikk normalt tilbake igjen. Ikke antydning til noe. Kan dette være et coilproblem altså?? Hva gjør at dette ikke inntreffer hele tiden i tilfelle men kommer og går? Tilslutt....hvordan sjekker jeg coilene?? På forhånd takk.
kolly Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 Jeg tror jeg har funnet ut hva som kan være gale. Lambsånda er registrert flere feil på. Kan det være dette som er gale?
mad-fun Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Du mener nok lambdasensor, og ja, den kan også lage problemer.
kolly Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 hehe, greit;) Skal prøve å skifte denne Noen som vet hvor den sitter?
twindekk Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Mistenker lambda jeg og. Den går å jager litt på tomgang enkelte ganger. Men den koster 2000kr på mekonomen...... er ikke helt sikker på gsbildeler....noen som kan henvise meg til lambda på den siden? Har bestillt time for diagnose på verksted. Kommer til å skifte bensinfilter, luftfilter og sjekke plugger og alt i helga nå også.....
twindekk Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Fant løsningen i helga. Hull i en vakuum slange. Dro falskluft. Alt OK nå. Takk for hjelpen uansett alle som har svart.
twindekk Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Er det mulig???? Nå er det tilbake igjen!! Hva kan det være som forårsaker så periodisk feil. Hvis LMM, lamda eller coiler er ødelagte bør vel dette være ganske konstante feil eller hva? Ikke bare noe som kommer og går hele tiden...Har skiftet plugger og luftfilter. Pluggene var tipp topp ingen sot eller noe. Så jeg tviler jo på coilene. Forslag?
Boddiz Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 fant du feilen din med at bilen rykket? jeg tror jeg har samme problem nå nemlig tenker da på dette? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... rykker+e36
bjsyse Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Halloen Hadde samme problem, turtallet gikk veldig sakte opp, akkurat som den ikke tente rett osv. hakket veldig opptill 2000-2500 rpm. Byttet tennplugger, samme problem enda, men også fra 5000+ rpm. Tok bilen på diagnose kontrol, 5 av 6 coiler var defekt. Fikk kjøpte nye og alt var i orden. Og hadde et problem en annen gang med at motoren bare døde ut av og til, da var lambda sonden gåen. Enkelt å finne ut, bare å nappe ut kabelen til lambda sonden å prøve å kjøre, enda samme symptoner kan det mest sannsynlig være den som er kaputt Og som regel er det en elektronisk feil, går alltids ann å bare stå under pansre å nappe ut litt forskjellige ting, ruse motorn litt å prøve seg fram.
twindekk Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Hei! Feilen på bilen min den gangen var defekt lamdasonde. Den satt løst,derfor var det periodisk. fikk byttet til ny kjøpt på biltema og bare gleden etterpå Tok en diagnosetest tilslutt som viste feil på lamda. Beste rådet jeg kan gi er å koste på seg diagnosetest. Min måtte også nullstilles først for det var mange feil regga på den når jeg tok første runde. Fikk nullstilt og tok ny diagnosetest. da kom lamdafeil og alt OK. Koste på seg diagnosetest er billigere enn å kjøp både coiler lmm osv for etterpå å finne ut at dette ikke hjalp....lykke til:)
jensemann23 Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 husk at det er mange feil som kan slå ut som f.eks lambda eller LMM. F.eks falskluft, har du det kan du få lambdafeil.
Mechanix Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Har hadd nøyaktig samme symptomene som dere på en honda jeg hadde tidligere, det viste seg at det var noe så enkelt som kondens i bensintanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå