bmw328ci Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Hei. Har akkurat montert justerbart senkesett på bilen, og det har oppstått noen probem med justering av høyden. På demperne fremme så må jeg justere opp høyden på passasjersiden betydelig mye mer enn på førersiden for å få lik høyde på hver side av bilen. hva kan vere grunnen til dette? har det forresten noe å si om justeringsskruen står opp mot ramma eller ned i skåla på fjærene bak?? jeg har montert de med just-skruen opp mot ramma. bilen er en 94mod 320ci og senkesettet er av type KW.
The StigMeister Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Det hørest jo litt merkelig ut at den er lavere på den ene siden, når begge er justert likt! Når det gjelder justeringsskruen så kommer det helt an på hvilket senkesett det er. På mitt(Vmaxx) senkesett så skal den stå oppe Går ikke å sette den nede, da det ikke er mulig å skru rundt justeringsskruen!
bmw328ci Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Det hørest jo litt merkelig ut at den er lavere på den ene siden, når begge er justert likt! Når det gjelder justeringsskruen så kommer det helt an på hvilket senkesett det er. På mitt(Vmaxx) så skal den stå oppe Går ikke å sette den nede, da det ikke er mulig å skru rundt justeringsskruen! skulle jo tro at høyden skulle bli lik når begge demperne er justrert likt, men slik er d altså ikke her! har målt avstanden med skyvelær. Har prøvd å bytte om på høyre og venstre demper forann også, for å se om det ble noe forskjell, men bilen var fortsatt lavere på passasjersiden når demperne var justert likt! fant ut at justeringsskruen måtte stå opp jeg også. for viss den står nede så får jeg, som du sier, ikke justert høyden..
The StigMeister Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Har du noen bilder av demper/fjør fremme som du kan legge ut her?
bmw328ci Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Har du noen bilder av demper/fjør fremme som du kan legge ut her? har ikke noen bilder demper/fjør fremme nei. kjøpte settet brukt. men jeg tror dette settet er likt med mitt: http://www.senk.no/4daction/WA_Bilder/? ... rie%20(E36)&Year=1994&Back=WA_Katalog[P]ASP=37418[O]Type=BMW[O]Model=3-serie(E36)[O]Year=1994[O]Klasse=01
The StigMeister Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Ser nesten nøyaktig ut som mitt jo Men jeg skjønner ikke hva det kan være siden det ikke blir likt Det er ikke noe galt med senkesettet? Du får sikkert svar iløpet av dagen av noen som vet hva det kan være!
bmw328ci Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 blir ikke klok på dette jeg heller... Men når jeg byttet om på demperne framme så ble jo fortsatt passasjersiden lavere enn førersiden, da tyder det jo på at demperne er like "stramme".. Får håpe det er noen som har vært borti dette før ja... takk for hjelp uansett "The StigMeister"
hagenisse Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Da var det vel slik før du monterte coiloverne også da?
bmw328ci Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Da var det vel slik før du monterte coiloverne også da? nei, før jeg monterte coiloverne så sto bilen "rett". da stod d forøvrig ap-racing 60-40 fjører med org demperer på bilen..
hagenisse Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Merkelig. Hadde den blitt lavere på andre siden, så kunne det jo vært noe galt med ene fjæra, men når det alltid er den ene siden, må det jo være noe galt et annet sted. Hvor stor forskjell er det når de står justert likt?
bmw328ci Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Merkelig. Hadde den blitt lavere på andre siden, så kunne det jo vært noe galt med ene fjæra, men når det alltid er den ene siden, må det jo være noe galt et annet sted. Hvor stor forskjell er det når de står justert likt? er snakk om en 3-4 centi kanskje når begge sidene er justert likt.. er sånn at en legger godt merke til d når du ser bilen forfra hvertfall men d er ikkj noen annen just av demperne til KW enn justeringen av strammheten på fjøra?
Dirty Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 ta dempere og fjær fra den sia som den er segen! og sett på den andre sida så flytter du oveR! blir den segen på den andre sia da! så er det jo noe galt med demperen \fjær edit : leste du hadde gjort dette da må det jo være noe galt o forstillinga de! skjekket at ingenting har løsnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå