Gå til innhold

demontering av veiv M20B20 (Les siste post av Fliid)

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Skrevet

Tenkte jeg skulle puste ett lite liv i denne tråden igjen ettersom jeg endelig har fått av bolten på veiva etter en stund med venting på spesial BMW verktøy for å gjøre denne jobben til en enkel affære.

For de av dere som har tenkt å gjøre dette i framtiden så har jeg da verktøy for dette så man får løsnet bolten uten å kødde med muttertrekker (Om man har er det jo ypperlig), eller en "lur " måte å holde igjen veiva på som en trekloss imellom vektene på ved syl1 og blokk osv osv. Trenger kun 22 mm, pipe (helst kraftpipe), en skralle, en slegge i rett størrelse, en venn å da dette spesial verktøyet. Verktøyet kan også lages selv, men etter utseendet på min å tyngden å bedømme så virket dette som ordentlig god kraftig Tysk kvalitet! Passer M20 og M50 ++

p1010001ne7.jpg

Shot with C960Z,D460Z

Vennen holde da igjen på den svarte lange dingsen som er da BMWs verktøy for å holde igjen veiva. å du dunker te med slegge på skrallen (eller eventuelt fastnøkkelen) da kommer den :)

p1010029zf2.jpg

Shot with C960Z,D460Z

Denne kan da enkel lages selv som dere kan se, eller lån fra meg :) hehe, for de av dee som har prøvd å løsne denne bolten før vet at den sitter no helt forgrønnjævelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...