Gå til innhold

Får kun varmluft i kupe

oro2
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med luften som blåses inn i kupeen. Bilen er en BMW 316i 97 modell (E36).

Systemet har 3 forskjellige instillinger for hvor luften skal komme ut. Hvis jeg velger at den skal blåse ut under vinduene tar det mye kortere tid før luften blir varm (etter at jeg startet med kald motor). Hvis jeg velger at den skal blåses ut mellom rillene som vender mot sjåfør og pasasjer kan jeg kjøre en lenger, men etterhvert blir luften varm også her. Temperaturinstillingen står selvsagt hele tiden helt på den kaldeste innstillingen.

Setter pris på tips som kan hjelpe meg. Er litt kjipt å måtte åpne vinduene hele tiden, spesielt i regnvær.

Jeg tror kjølevæsken lekker litt, for nivået hadde sunket litt sist jeg sjekket, men jeg fylte på uten at det hjalp på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg veit en ting. det er at når varmen forsvinner fra apparatet så er det toppakningshavari så lenge kjølevæske også blir borte. Men trodde nå ikke dette gjaldt den andre veien. hehe Høres kanskje ut som eventuelle spjeld som skiller mellom varm å kald luft ikke fungerer ordentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen varme som forsvinner. Når motoren er varm, så er det i hvert fall full varme på. Det jeg syns er litt rart er at det er forskjell på hvor jeg velger å få ut luften. Jeg trodde den kom fra samme plassen.

Det kan vel også tyde på at det er noe spjeld som sitter fast.

Er det lett å undersøke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd at det var spjeldet som styrer blandingen av varm og kald luft som hadde låst seg... Vet ikke hvordan dette fungerer på BMW, så det er godt mulig det er noe helt annet her men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ett virr varr av vaiere som går bak der. Er deksler hist å pisst i dash som du kan demontere for å skjekke at disse vaierene er hele. Men jeg har ikke E36 selv, men slik er det på E30.. Så må nesten bare prøve deg fram på det jeg nevner av deksler. Viktige er at du komemr til bak bryterene å får sett på vaierene\vaieren om den er hel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...