artofdesign Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Bulket fangeren til en kar på høyre side bak forelden. Noen som vet hvem som får skylden? Situasjonen var slik: Jeg blinker til venstre for å legge meg ut og gjøre en forbikjøring. Et stykke fremme er det innkjøring til venstre. Jeg legger bilen ut og starter å gi gass for å evnt gjøre forbikjøringen, like før jeg skal legge meg ved siden på han bremser han ned. Legger seg over i min fil der jeg skal kjøre forbi mens han svinger til venstre. Han svinger altså av til avkjøringen. Jeg nødbremser og drar bilen over til høyre, siden han er mer over i venstre felt (der jeg lå for å kjøre forbi). Jeg er heldig og dunker bare litt i bakfangeren hans på høyre side siden han er nesten helt over i venstre fil. Han hevder han blinket, jeg hevder han ikke blinket. Mitt vitne i bilen mener det samme som meg. (Men blir ord mot ord) Hvem har skyld? Jeg som kjørte i hans rumpe, eller han som svinger over i min fil der jeg er rett på tampen til å kjøre forbi? (Vi kan jo late som om han blinket.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Bulket fangeren til en kar på høyre side bak forelden.Noen som vet hvem som får skylden? Situasjonen var slik: Jeg blinker til venstre for å legge meg ut og gjøre en forbikjøring. Et stykke fremme er det innkjøring til venstre. Jeg legger bilen ut og starter å gi gass for å evnt gjøre forbikjøringen, like før jeg skal legge meg ved siden på han bremser han ned. Legger seg over i min fil der jeg skal kjøre forbi mens han svinger til venstre. Han svinger altså av til avkjøringen. Jeg nødbremser og drar bilen over til høyre, siden han er mer over i venstre felt (der jeg lå for å kjøre forbi). Jeg er heldig og dunker bare litt i bakfangeren hans på høyre side siden han er nesten helt over i venstre fil. Han hevder han blinket, jeg hevder han ikke blinket. Mitt vitne i bilen mener det samme som meg. (Men blir ord mot ord) Hvem har skyld? Jeg som kjørte i hans rumpe, eller han som svinger over i min fil der jeg er rett på tampen til å kjøre forbi? (Vi kan jo late som om han blinket.) Blir nok du som får skylden dessverre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isanfa Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Det kommer jo litt an på hvor skadene sitter. Er det slik at skadene sitter på siden av bilene, så vil jo han mest sannsynlig få skylden pga han skiftet til en kjørebane som du var i, og da har han vikeplikt. Er skaden derimot i fronten din, og baken hans, er saken litt værre da han kan påstå at du kjørte i ham bakfra. Da vil jo du få all skyld. Men som du selv sier, du har et vitne med deg, og hvis ikke han hadde det, så står du jo litt sterkere. For meg ser det litt ut som det kan bli skyldeling i denne saken, da partene ikke er enig om hendelses forløpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Ok, jeg lå omtrent i kant i kan med rompen hans når jeg skjønte han skulle svinge av. Så bremset ned og kom lengre bak han, men siden farten min var vesentlig høyere hadde jeg ikke sjans til å få bilen i lav nok hastighet for å unngå han og komme meg unna baken hans som plutselig var forran meg KJIPT... Jeg bruker alltid varselblink, og sjekker bakover før jeg tar av eller legger meg ut i en fil. Hadde han gjort en av tingene ville det vært unngått. Jeg ser at det er min "feil" på papiret, så betaler han uten å ta det gjennom forsikringen. Jeg er 21 år og har 50% i bonus, så taper noe enormt på å få skade på meg. Blir salgt av BMW'en da Trenger forresten venstre blinklys nå, om noen har til salgs. Evnt begge om noen har noen lekre til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Skadeomfanger er: Hans høyre bakpart, traff 30 cm fra høyre side. Mens min er venstre side under lykta, og knuste blinkglasset. Så dette er en på skrå hjørnekolisjon "bakfra". Koster meg 7000 til han, og x antall for mitt eget om jeg ikke gjør noe. (Har betalt han 3000 alt). Om jeg tar det opp risikerer jeg ett enorm bonustap....... thats the big deal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 BTW, har man lov til å kjøre forbi i slike kryss? Sikten var krystallklar... både til venstre i krysset og fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isanfa Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Høres ut som en ok deal egentlig sett utifra situasjonen din. Husk bare og få kvittering på det du betaler til ham. Bank eller noe. Ikke gi penger cash, da han senere kan hevde at du ikke har betalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-m535 Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 jeg ville satt hardt mot hardt og foreslått at hver av dere dekker skaden på egen bil. må jo gå ann å bruke speilet når man skifter fil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Jupp Overfører til banken hans. Ikke skrevet skademelding eller noe. Han fikser det selv også... så de 7000 er bare i deler. (Og toyota skal ha billige deler, tull...) Og han skulle fikse det også. Han lovet meg enn titt om jeg ville se når det var gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 blir nok din skyld. er vel ikke lov å kjøre forbi ved vegkryss? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 http://www.tff.no/article_fullstory.aspx?m=2228 sier: "Forbikjøring skal som hovedregel skje til venstre med mindre bilen foran forbereder venstresving.Manøveren er forbudt i eller foran veikryss og på uoversiktlige steder, samt der det er skiltet forbud eller oppmerket forbud ved heltrukken linje." Var det slutten på visa? Min feil, end of story? Har i alle fall lært en trafikkregel jeg ikke var helt kjent med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Er det forkjørsvei er det fullt lov å kjøre forbi om vegmerkingen tilsier det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kunesj Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Påkjøring bakfra og du får skylda - uansett.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Men i denne situasjonen måtte jeg bremse ned og bytte fil for å unngå han... kan vel ikke gå under den regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Hvis han blinket, noe du ikke kan bevise at han ikke gjorde, da er det helt klart din feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå