Gunnar Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article490622.ece Greit nok at det er noe drit å møte biler med tåkelys i vanlig vær, men herregud for en måte å bruke ressursene på. Amfetaminsmugler løslatt grunnet manglende ressurser, mens tåkelysbruk (i tåke!) havner i retten. Kan garantere at det finnes hauger av relativt klare voldtekts og pedofilisaker som det ALDRI blir gjort noe videre med, men tåkelys, ja, det må selvfølgelig i retten. Og politiet og mange andre klager på manglende respekt for loven... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Tragisk bruk av ressurser dette her. Dessuten burde de lære seg reglene selv før de begynner å bøtelagge andre folk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 ja, dette er norge folkens! er det muuulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Desverre så virker det som om det er sånn det fungerer i dette landet. Er visst ikke meiniga at oss vanlige folk skal forstå prioriteringa til politiet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToreG Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Bare en ting å si om dette: TRAGISK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Heia Norge!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Enklere å ta oss bileiere, for vi har som regel en inntekt eller noe de kan ta ifra oss. Da bli det klingende mynt i statskassa, de har jo tross alt et budsjett som skal gå opp Mens notoriske kriminelle, narkomane o.l ikke har noe særlig registrert inntekt eller verdier er de ikke verd å bruke tid på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Må det være tåke for å kjøre med park + tåkelys? På meg virker det som om det er standaren på lysoppsett uansett vær og årstid her i landet. At denne saken havner i retten er jo idiotisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Åhh blir så sint når jeg ser sånn!!! At det går ann og tid og VÅRE penger til sånn usaklig piss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 4, 2007 Forfatter Share Skrevet August 4, 2007 ":d8yeqyap]Må det være tåke for å kjøre med park + tåkelys?På meg virker det som om det er standaren på lysoppsett uansett vær og årstid her i landet. At denne saken havner i retten er jo idiotisk... Den gjengse oppfatning blant bilinteresserte er at det er lov å kjøre med tåke + parklys i dagslys. I artikkelen over virker det som det aldri er lov annet enn i tåke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Har dessverre ikke online-lovverk og vise til, men ja, i "dagslys" er det tillatt med kombinasjonen park+tåkelys! Så kommer problemet, definisjonen av "dagslys"... for meg er dette så lenge man ikke kan se lyset på veibanen. men jeg har fått tilsnakk av lovens invalide arm som mente at nå i sommer så var det ikke "dagslys" etter kl 19.30:P Men det kommer som vanlig litt an på hvilken politi man møter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Ja veldig bra. Heia Norge. Dette er tragisk . Alt skal gå utover oss bilister.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Etter det jeg har lest/hørt kan kombinasjonen av park+tåkelys brukes til gatelysene kommer på. Men igjen, som nevnt over, er trynefaktor en del å si. Ble stoppet en gang pga feil lysbruk da jeg kjørte med kjørelys+tåkelys og ble vinket inn. Konstablen sa at jeg kjørte med kjørelys å måtte skru disse av hvis jeg skulle kjøre lovlig, dette var når gatelysene var på. Ble fortalt at når de ble mørkere, måtte jeg skifte. Bare en muntlig advarsel, men kommer nok mye ann på hvem man møter. Men over til hva tråden handler om, så ja, er ikke overrasket av at dette skjer i lille norge. Politiet styres mer av penger enn å beskytte landets borgere. Tror på teorien nevnt over at det er mer penger å hente hos bilister enn hos narkomane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 En slik sak som dette burde aldri havnet i retten. Det hadde forresten vært interessant å visst hvor stor fart han kjørte i. Siden tåkelysene har veldig kort rekkevidde skal det være så mye tåke at man må ned i 30-40km/t for å kjøre forsvarlig med slike lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Er det er lite "tak" i politiet siden de bruker ressurser på relativt enkle saker som dette? Er det på grunn av ambisjonsløst politi som ikke tørr og gjøre norge til ett bedre samfunn men istede ta folk for med grøftelys så det heletatt virker som de faktisk gjør noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå